تبیین صفات محسنین در چهل‌وپنجمین کلیپ قرآنی نیجریه
کد خبر: 4125835
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

تبیین صفات محسنین در چهل‌وپنجمین کلیپ قرآنی نیجریه

چهل وپنجمین کلیپ «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» با شرح صفات محسنین از سوی رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه منتشر شد.

به گزارش ایکنا، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه به منظور معرفی و شناساندن تعالیم اصیل قرآن کریم و قرائت صحیح این کلام الهی و تفسیر و برداشت درست و یکسان از آن توسط ملت‌های سراسر جهان به‌ویژه جامعه مخاطب، هر پنجشنبه مجموعه كلیپ‌های قرآنی با عنوان «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» در فضای مجازی و صفحات اجتماعی خود و سایر شبکه‌های مرتبط با این نمایندگی، منتشر می‌کند.

در چهل و پنجمین مجموعه از این کلیپ‌ها، آیه 1 تا 6 سوره لقمان قرائت و به زبان انگلیسی تفسیر شده است و در پایان هر مرحله از قرائت، به صورت خلاصه به نکات کلیدی و موضوعات اصلی آیات قرائت شده با عنوان «آنچه از این آیات می‌آموزیم» اشاره می‌شود و مدت این کلیپ 12 دقیقه است.

در آیه 4 این سوره صفات محسنین تبیین شده و آمده است: آنان کسانی هستند که نماز برپا مى دارند و زكات مى‏‌دهند و به آخرت يقين دارند.

متن آیات ا تا 6 سوره لقمان که در این کلیپ مورد تفسیر قرار گرفته، بدین شرح است:

الم: الف لام ميم.

تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيم: اين است آيات كتاب حكمت‏ آموز.

هُدًى وَرَحْمَةً لِلْمُحْسِنِينَ: [كه] براى نيكوكاران رهنمود و رحمتى است.

الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُون: [همان] كسانى كه نماز برپا مى دارند و زكات مى‏ دهند و [هم] ايشانند كه به آخرت يقين دارند.

أُولَئِكَ عَلَى هُدًى مِنْ رَبِّهِمْ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ: آنانند كه از جانب پروردگارشان از هدايت برخوردارند و ايشانند كه رستگارانند.

وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِين: و برخى از مردم كسانى‏ اند كه سخن بيهوده را خريدارند تا [مردم را] بى[هيچ] دانشى از راه خدا گمراه كنند و [راه خدا] را به ريشخند گيرند براى آنان عذابى خواركننده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha