اجرای 32 برنامه شاخص به‌مناسبت دهه مهدویت در یزد
کد خبر: 4124957
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

اجرای 32 برنامه شاخص به‌مناسبت دهه مهدویت در یزد

مسئول روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد از اجرای 32 برنامه شاخص به‌مناسبت دهه مهدویت در سطح استان خبر داد.

محمدرسول برغون، مسئول روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزدمحمدرسول برغون، مسئول روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های شاخص دهه مهدویت استان گفت: 32 برنامه شاخص برای این مناسبت برنامه‌ریزی شده که به تمامی فرمانداری‌ها، ادارات و دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و تشکل‌های مردمی نیز ابلاغ شد.

وی؛ همایش فعالان مهدوی و مسئولان برگزارکننده جشن‌های نیمه‌شعبان، جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با محوریت «آیات مهدوی» و حضور مدیران کل دستگاه‌های اداری و اجرایی استان، پویش «در مسیر خورشید» در قالب مسابقات کتابخوانی، عکاسی، لب‌آهنگ، نماهنگ و پادکست و قصه‌گویی مهدوی ویژه کودکان و همچنین مراسم احیا دانش‌آموزی، دانشجویی، عمومی در دانشگاه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

برغون با اشاره به حمایت از جشن‌های بزرگ مردمی با اعزام سخنران و کارشناس پاسخگویی به شبهات مهدوی، ایجاد غرفه کودک، غرفه پوستر نمایشگاهی و اجرای پرده‌خوانی قدرت اسلام یادآور شد: همچنین به مناسبت نیمه شعبان جشن بزرگ مردمی با هدف زمینه‌سازی ظهور و موضوع ولایت و مهدویت در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مسئول روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد  از اجرای طرح «احسان مهدوی» و «قرار دوازدهم» در این استان خبر داد و افزود: این طرح در روز نیمه شعبان و 12 هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای سرود میدانی، اجرای طرح دانش‌آموزی پاتوق آخرالزمانی‌ها در مدارس با برگزاری جشن‌های درون مدرسه‌ای، برگزاری دوره آموزشی «خانواده منتظر» با موضوع تربیت نسل مهدوی در 12 محله، برگزاری جشن و نشست دانشجویی گفتمان مهدوی با موضوع «مهدویت، عدالت و امنیت»، برگزاری جشن بزرگ «زنان منتظر تمدن‌ساز» با موضوع تربیت نسل مهدوی از دیگر برنامه‌ها در طول دهه مهدویت است.

برغون با اشاره به برگزاری جشن سربازی امام عصر(عج) در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی استان اظهار کرد: این جشن با موضوع انتظار، ایثار و مقاومت برگزار و با اجرای صبحگاه انتظار مهدوی و مسابقه حفظ دعای عهد همراه خواهد بود. 

مسئول روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی مهدوی با عنوان «زندگی به رنگ خدا» در 30 بقعه متبرکه، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی در طول این ایام، اجرای طرح پرده‌خوانی در پنج منطقه به همت بسیج بانوان، گردهمایی عوامل اجرای سه شنبه‌های مهدوی با موضوع دشمن‌شناسی و تقابل با فتنه‌های آخرالزمان و دیدار با آیت‌الله ناصری امام جمعه و مهران فاطمی استاندار یزد را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره مجازی «مشق انتظار» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، برگزاری نمایشگاه مهدویت با عنوان «در مسیر خورشید»، برگزاری دوره آموزشی با موضوع نظام اسلامی و ولایت فقیه مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ویژه دبیران و رابطان مهدویت مدارس، توزیع لوح فشرده آهنگ‌های شاد مهدوی به منظور هدایت پخش موسیقی‌ها و سرودهای ایام دهه مهدویت و همچنین برگزاری جشن مهدی‌یاوران عرصه کار و سازندگی با موضوع کارگران و کارفرمایان طراز جامعه مهدوی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

برغون، برگزاری جشن ازدواج مهدوی ویژه 311 زوج جوان دانشجو، نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی و عفاف و حجاب، طرح مطالعاتی ویژه اساتید دانشگاه‌ها با موضوع خورشید مهدویت در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجلیل از فعالان مهدوی در سطح اساتید و دانشجویان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مسئول روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد ارزیابی جشن‌های برگزار شده در پایان دهه مهدویت و معرفی تشکل‌ها و هیئات برتر را یادآور شد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از تمامی جشن‌های نیمه‌شعبان که برنامه مشخصی دارند، حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان جشن‌ها در محلات، مساجد و مدارس می‌توانند با شماره تلفن 03536204334 دفتر بنیاد استان جهت هماهنگی سخنران و همچنین پرده‌خوان قدرت اسلام تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha