دشمن قصد عادی‌سازی گناه و حذف حیا از جوامع اسلامی را دارد
کد خبر: 4124766
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

دشمن قصد عادی‌سازی گناه و حذف حیا از جوامع اسلامی را دارد

حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت گفت: عادی‌سازی گناه و حذف حیا از جوامع اسلامی به‌ویژه کشور ایران یکی از فتنه‌های دشمن است.

حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شامگاه، هفتم اسفندماه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره زوج‌های جوان نیروی پدافند هوایی ارتش که در تالار ثامن‌الحجج(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج در اسلام یک امر الهی مهم است که با هدف تشکیل خانواده و پیوند زن و مرد برای رسیدن به آرامش و کمال رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده افزود: هدف از تشکیل خانواده، رسیدن مرد و زن یا همان زوجین به کمال و آرامش است و چنانچه کانون خانواده در فضایی امن و آرام شکل بگیرد، پایدار خواهد بود و سلامت آن بر نسل‌های آینده تأثیر مثبت می‌گذارد.

جلیلی‌صفت تأکید کرد: دشمنان نظام اسلامی در تمام دوران تاریخ به‌دنبال حذف نظام بوده و هستند، آنها از هر طریقی برای ریشه‌زنی نظام استفاده کرده‌اند و سال‌هاست که کانون خانواده را نشانه گرفته و تلاش می‌کنند با فروپاشی این کانون پایه‌های نظام را سست کنند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران، امروز بیشتر از هر زمان دیگری به داشتن خانواده‌های سالم برای حفظ کشور نیاز دارد. دشمنان سعی دارند حیا را از مرد و زن بربایند تا بدین وسیله گناه را در میان جامعه عادی‌سازی و نقش خانواده را حذف کنند و با این روش می‌توانند جوانان را آنگونه که ملاک و معیار خودشان است قالب بزنند و بر روح و روان افراد تأثیرگذار باشند.

جلیلی‌صفت مسئولیت‌پذیری را از جمله ارزش‌های حفظ زندگی زناشویی دانست و بیان کرد: مسئولیت‌پذیری جزو معیارهای اساسی یک ازدواج موفق به‌شمار می‌رود، زوج‌هایی که با ورود به زندگی مشترک کانون خانواده را برای خود چارچوب قانونی می‌دانند و حفظ این چارچوب را مسئولیت قرار می‌دهند، در مقابله با مشکلات کنار هم قرار گرفته و برای رفع آنها دوشادوش هم گام بردارند.

 وی ادامه داد: داشتن یک خانواده مسئولیت‌پذیر در حفظ و بقای نظام نقش دارد. اگر زوجین خود را به داشتن خانواده‌های سالم متعهد کنند این تعهد را به فرزندان خود انتقال داده و باعث می‌شوند آنها نیز ازدواج و زندگی مشترک را بر این اصل پایه‌گذاری کنند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: شاهد بودیم در اغتشاشات اخیر دشمن تلاش کرد ابتدا گناه را در جامعه عادی کند و سپس با کشف حجاب برخی افراد ناآگاه تلاش کرد حیا را از میان زن و مرد ایرانی بزداید، اما با عنایت پروردگار و تلاش نیروهای امنیتی این‌بار هم در اجرای نقشه شوم خود شکست خورد و آن اندک افرادی هم که دچار فریب‌خوردگی شده‌اند به‌زودی بر اشتباه خود آگاه می‌شوند.

وی گفت: الگوی زندگی سالم و ماندگار برای زوج‌های ایرانی ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است و اگر دختران و پسران خود را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که زندگی را بر اصل کمال و آرامش تشکیل دهند و با الگو گرفتن از این دو مقام بزرگ و الهی راه را ادامه دهند بی‌شک دیگر شاهد طلاق‌های عاطفی در زندگی‌های مشترک نخواهیم بود.

گفتنی است، دهمین جشنواره زوج‌های جوان نیروی پدافندهوایی ارتش با حضور ۵۰ زوج جوان در مشهد برگزار شد. در این جشنواره، کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب در حوزه تربیت فرزند، روابط زن و شوهر، سبک زندگی ایرانی اسلامی و سایر موضوعات روز جامعه مانند سواد رسانه و شبکه‌های مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha