تشکیل ستاد «حمایت و هدایت طرح‌های محرومیت‌زدایی» در استان مرکزی
کد خبر: 4124651
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

تشکیل ستاد «حمایت و هدایت طرح‌های محرومیت‌زدایی» در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت از تشکیل ستاد «حمایت و هدایت طرح‌های محرومیت‌زدایی» در استان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح اقدامات و هماهنگی خوبی صورت گرفته گرفته است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، ۷ اسفند، در همایش خیرین و جهادگران دانشگاهی استان، با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی در دهه‌های اخیر، گفت: برای انجام فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی در مجموع حمایت مادی و معنوی خوبی نیز از سوی دانشگاه‌ها از گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد.

مخلص‌الائمه به تعدد سازمان‌های تشکیل شده پس از پیروزی انقلاب در راستای رفع محرومیت‌زدایی اشاره و تصریح کرد: مؤسس و مبتکر تشکیل تمام این سازمان‌ها امام(ره) هستند و تمام این تشکل‌ها به منظور برهم زدن نظام اداری و سازمان‌های ضعیف و بیمار پیش از انقلاب ایجاد و نهادهای نوظهور چابک و مردمی جایگزین نظام اداری بیمار شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها و مدارس پایه و اساس گروه‌های جهادی هستند و مقام معظم رهبری در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که فاصله‌ای بین بایدها و واقعیت‌ها وجود دارد که باید این فاصله جبران شود و خوشبختانه جوانان انقلابی و مؤمن این فاصله‌ها را بارها در عرصه‌های مختلف پشت سر گذارده‌اند و این فاصله‌ها در بخش محرومیت‌‌زدایی نیز باید پیموده شود.

استاندار مرکزی افزود: تمامی شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها در حکومت پهلوی در شرم‌آورترین شرایط قرا داشت و در هیچ حوزه‌ای موفقیت نداشتیم. جبران شرایط آن روز پس از انقلاب بر دوش گروه‌های جهادی افتاد. جوانان انقلابی و جهادی پای در مسیری می‌گذارند که باید با اقدامی جهادی فاصله بین واقعیت‌ها و بایدها را پشت سربگذارند. توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در مسیری که چشم‌اندازمان حرکت رو به جلوست، امری ضروری به شمار می‌آید.

وی از تشکیل ستاد «حمایت و هدایت طرح‌های محرومیت‌زدایی» در استان در قالب طرحی ابتکاری و برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح اقدامات و هماهنگی خوبی صورت گرفته و نتایج خوبی به همراه داشت که می‌توان به تحویل واحدهای مسکونی روستای سیل‌زده آهنگران در دهه فجر اشاره کرد.

یادآور می‌شود، در پایان همایش از جهادگران و خیرین دانشگاهی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha