رفع محرومیت‌ها با کمک گروه‌های جهادی به شرط سازماندهی
کد خبر: 4124535
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
مسئول گروه جهادی شهدای بهار کرج اظهار کرد:

رفع محرومیت‌ها با کمک گروه‌های جهادی به شرط سازماندهی

سیدمهدی موسوی با بیان اینکه ظرفیت گروه‌های جهادی به گونه‌ای است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از آن برای از بین بردن و ریشه‌کنی محدودیت‌ها و محرومیت‌ها به خوبی استفاده کرد، گفت: فعالیت‌های جهادی بنا به سخن مقام معظم رهبری به صورت آتش به اختیار انجام می‌شود اما سازماندهی دقیقی وجود ندارد.

گروه جهادی

یکی از گروه‌های جهادی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی از استان البرز به ویژه محله بهار این شهرستان، گروه جهادی شهدای محله بهار است که تاکنون توانسته است در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی و رفع محرومیت از محرومان، فعالیت‌های تأثیرگذاری را در شهرستان کرج و مناطق محروم آن اجرا کند.

سیدمهدی موسوی، مسئول گروه جهادی شهدای محله بهار کرج در گفت‌وگو با ایکنا، به چگونگی شکل‌گیری این گروه جهادی و فعالیت‌های آن از بدو تأسیس پرداخت و اظهار کرد: محله بهار کرج یکی از محلات قدیمی این شهرستان است و اعضای گروه برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن این محله، نام گروه را از این شهدا وام گرفته و آن را گروه جهادی شهدای محله بهار نامیدند.

وی افزود: فعالیت‌های گروه از ابتدای شیوع کرونا در کشور به شکل رسمی آغاز شده و به ثبت رسید اما در حقیقت از دو یا سه ماه پیش از شیوع این بیماری بود که فعالیت‌های گروه به شکل غیر رسمی آغاز شد. با شیوع کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه، فعالیت‌های گروه به صورت منسجم برای کمک به افراد نیازمند محله بهار هدف‌گذاری و اجرایی شد.

موسوی ادامه داد: در این راستا برنامه اصلی و هدف مهم گروه تأمین نیازهای اقتصادی محرومان است و محل تأمین اعتبار فعالیت‌های گروه نیز نمازگزاران محله بهار و افرادی که نیت خیرانه برای کمک به محرومان دارند، است. لذا از آغاز شیوع کرونا تاکنون به صورت مستمر و منظم و به صورت ماهیانه کمک‌هایی به نیازمندان ارائه می‌شود.

مسئول گروه جهادی شهدای محله بهار کرج تصریح کرد: این محله در شهرستان کرج از محلات متوسط جامعه به شمار می‌آید و افراد نیازمند زیادی در آن زندگی می‌کنند که نیاز به کمک اقتصادی دارند. در آغاز فعالیت‌های گروه، تعداد 40 خانواده نیازمند تحت پوشش قرار گرفتند و امروز نیز حدود 15 تا 20 خانواده نیازمند تحت پوشش هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار این مسئله چنانچه خانواده‌ای نیاز به جهیزیه داشته باشد و یا خانواده‌های مستأجرنشین که نیازمند مبلغی به عنوان ودیعه بودند نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

موسوی با بیان اینکه تعداد اعضای گروه شامل پنج نفر هسته اولیه بوده و حدود 20 نفر از اعضای گروه نیز به صورت مداوم پای کار بوده و در بسته‌بندی‌ها و جمع‌آوری بسته‌های معیشتی کمک‌رسان هستند، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان اجرایی نهادهای مختلف به جز بنیاد مستضعفان کمک چندانی به گروه‌های جهادی نداشته‌اند.

مسئول گروه جهادی شهدای محله بهار کرج با بیان اینکه تاکنون هر آنچه گروه‌های جهادی انجام داده‌اند با همکاری و کمک مردم انجام شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه قرار شد تشکیلات خوبی برای گروه‌های جهادی ایجاد شود، اما متأسفانه این کار در ثبت گروه در سامانه اطلس جهادی محدود شده و پیگیری ویژه‌ دیگری از فعالیت گروه‌های جهادی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند نوعی سازماندهی منسجم برای فعالیت گروه‌های جهادی هستیم، گفت: امروز هر چه از سوی جهادگران انجام می‌شود، با هدف‌گذاری خود گروه‌ها صورت می‌گیرد و نهادهای مربوطه هماهنگی و پیگیری چندانی از فعالیت‌ها ندارند. باید برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شود تا از ظرفیت فراوان گروه‌های جهادی به خوبی بهره‌گیری شود. لذا تمامی فعالیت‌ها بنا به سخن مقام معظم رهبری به صورت آتش به اختیار انجام می‌شود اما سازماندهی دقیقی از فعالیت جهادگران دیده نمی‌شود.

موسوی با بیان اینکه باید در این حوزه نهادهای مربوط به خوبی وارد میدان شده و برنامه‌ریزی منسجمی برای گروه‌های جهادی انجام شود، تصریح کرد: ظرفیت گروه‌های جهادی به گونه‌ای است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از آن برای از بین بردن و ریشه‌کنی محدودیت‌ها و محرومیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha