احزاب سیاسی برای رفع مشکلات سیستان‌و‌بلوچستان همکاری کنند
کد خبر: 4121830
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
استاندار سیستان و بلوچستان:

احزاب سیاسی برای رفع مشکلات سیستان‌و‌بلوچستان همکاری کنند

محمد کرمی با تأکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بین همه مجموعه‌ها گفت: احزاب سیاسی باید کمک کنند تا ظرفیت‌ها در کنار هم آمده و مشکلات استان برطرف شود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی، استاندار دوشنبه، 24 بهمن‌ماه در نشست با تعدادی از دبیران احزاب و فعالان سیاسی، گفت: براساس سه راهبرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت موضوعات و مسائل مختلف استان را دنبال می‌کنیم، این استان دارای مردمانی متدین و انقلابی است و ظرفیت‌های فراوانی از جمله در حوزه کشاورزی دارد که باید از آن با ایجاد نوآوری، بهره‌برداری کنیم.
 
کرمی با تأکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی گفت: احزاب باید کمک کنند تا ظرفیت‌ها کنار هم آمده و مشکلات استان برطرف شود، خداوند رسالت بزرگی را بر دوش ملت ایران نهاده و آن‌هم ادامه حرکت انبیای الهی است و اگر این رسالت خود را درست انجام ندادیم آن را از ما خواهد گرفت و به امتی دیگر خواهد داد.
 
وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از معادن بسیار غنی بهره‌مند است که باید از آنها با ایجاد صنایع تبدیلی بهره‌برداری کرد، به ظرفیت مرز در این استان اشاره کرد و افزود: مرز ظرفیت بزرگی برای صادرات و واردات است، مرزهای بسیار گسترده‌ای با کشورهای همسایه داریم که باید از آنها برای واردات دام استفاده شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه آینده‌ روشنی در انتظار این استان است، افزود: برنامه‌هایی برای ارتباط با کشورهای همسایه و استفاده از توان و ظرفیت آنها داریم، یکی از برنامه‌ها در سیستان و بلوچستان ایجاد شهرها و شهرک‌های گلخانه‌ای است که البته کار آن آغاز شده اما باید همه دست به دست هم داده و به‌دنبال توسعه استان باشیم.
 
کرمی تصریح کرد: واحدهای تولیدی باید به‌صورت دائم به‌دنبال نوآوری باشند چرا که اگر این مهم صورت نگیرد قطعاً محکوم به شکست خواهند بود.
 
وی همچنین به نقش موثر اساتید دانشگاه در تربیت دانشجویان خلاق اشاره کرد و گفت: اساتید باید تحرک فکری را در ذهن دانشجویان ایجاد کنند تا بارش فکری صورت گیرد، باید براساس نیاز خود، در دانشگاه‌ها دانشجو بپذیریم چرا که اگر نیاز نباشد دچار اشکال خواهیم شد.
انتهای پیام
captcha