حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های کلان کشور است
کد خبر: 4121686
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
دهقانی فیروزآبادی:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های کلان کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های کلان کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که بزرگترین برنامه حمایتی در گام اول، توسعه بازار برای این شرکت‌هاست.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوریبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز، 23 بهمن در سفر به شیراز از پارک علم و فناوری استان فارس بازدید کرده و در مراسم افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تجلیل از دانشجویان و برگزیدگان بنیاد نخبگان و افتتاح خط تولید و بازدید از زیرساخت‌ها و فعالیت‌های شتاب‌دهنده واقع در بیمارستان پیوند بوعلی سینا و دیدار با امام جمعه شیراز شرکت کرده و خواهد کرد.

وی ضمن بازدید از پارک علم و فناوری به برنامه حمایتی این معاونت از شرکت‌های دانش‌‎بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های کلان کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که بزرگترین برنامه حمایتی در گام اول، توسعه بازار است.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: مهم‌ترین و بزرگترین برنامه ما در معاونت علمی در این راستا کمک به بازاریابی شرکت‌های دانش‌بنیان است و همچنین شرکت‌هایی که بازار خوبی دارند هم بتوانند به بازار صادراتی دست پیدا کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اظهار کرد: کمک مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ابعاد و اندازه فعالیت شرکت‌ها و کمک برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی با تصریح اینکه میزان کمک مالی به این نوع شرکت‌ها بستگی به اندازه و نوع فعالیت آنان دارند، گفت: شرکت‌هایی که ۵ نفره هستند و چرخش مالی یک میلیاردی دارند، با شرکت‌هایی که ۲۰۰ نفر هستند و گردش مالی ۵۰ میلیارد تومانی دارند، با همدیگر متفاوتند و بسته به اندازه و وزن شرکت و اهمیت موضوعی که روی آن کار می‌کنند، تأمین مالی متفاوتی خواهند داشت.

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان فارس اشاره کرد وافزود: فارس به لحاظ نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی ظرفیت بسیار خوبی داشته و یکی از قطب‌های توسعه کشور است.

حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام
captcha