آغاز دومین رویداد «یارستان کودکستان»
کد خبر: 4121583
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

آغاز دومین رویداد «یارستان کودکستان»

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: دومین دوره رویداد یارستان کودکستان از ۲۳ بهمن ویژه فعالان حوزه کودک آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: منابع تربیتی و آموزشی دوران کودکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و به طور غیر مستقیم بر رشد کودک و فرآیند‌های یادگیری وی مؤثرند؛ در نتیجه استفاده از محتوا‌های مفید در روند یادگیری کودکان و نیز ظرفیت‌های دغدغه‌مندان این حوزه در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویداد یارستان کودکستان دو نیز  از ۲۳ بهمن برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام لازم است در بازه زمانی ۲۳ بهمن تا ۲۳ اسفند به سایت رویداد مراجعه کرده و نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه اعلام نتایج اولیه در ۲۲ تیر انجام می‌شود، افزود: درنهایت  اعلام نتایج و اختتامیه دومین رویداد یارستان کودکستان ۲۲ و ۲۳ تیر سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، رویداد یارستان کودکستان با هدف سامان‌دهی و ارتقای سطح کمی و کیفی محتوا‌های مناسب برای کودکان زیر هفت سال برگزار کرد و محتوا‌های فاخری تولید و با کمک نهاد‌هایی مثل کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان منتشر شد.

همتی‌فر افزود: محور‌های این رویداد شامل بسته‌های تربیت و یادگیری کودک محصولی ترکیبی از چند محور است؛ مثلاً کتاب کار به همراه کتاب راهنمای معلم و اسباب‌بازی، کتاب کودک شامل کتاب چاپی، الکترونیک و صوتی با قالب‌هایی مانند: داستان، شعر، کتاب کار کودک شامل مجموعه‌ای از کاربرگ‌های آموزشی و تربیتی در قالب یک کتاب، اسباب‌بازی و وسایل بازی و یادگیری، محصولات دیجیتال (برنامک، سامانه و سایت) و راهنمای مربی کودک (طرح یادگیری) مجموعه‌ای از طرح درس‌ها که دارای سیر زمانی یا موضوعی مانند: کتاب طرح درس، برنامه و طرح درس سالانه یا مناسبتی و محصولات فعالیت با کودک (ویژه والدین) شامل راهنمای والدین برای کار با کودک است.

آغاز دومین رویداد یارستان کودکستان از امروز

انتهای پیام
captcha