برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج با حضور 304 متسابق + اسامی
کد خبر: 4120917
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج با حضور 304 متسابق + اسامی

مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از اوایل هفته آینده با حضور 304 شرکت‌کننده در رشته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار می‌شود و تا 26 بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت.

بهبرگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج با حضور 304 متسابق + اسامی گزارش ایکنا، مرحله نهایی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از روز یکشنبه 23 بهمن‌ماه در سازمان بسیج مستضعفین در تهران آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مراحل مقدماتی این دوره از مسابقات که با حضور بیش از 118 هزار نفر همراه بود از آذرماه امسال در بخش بین مسجدی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار و نفرات برگزیده به مرحله شهرستانی و استانی معرفی شدند. در این مرحله شاهد برگزاری مسابقات در 1834 نقطه از کشورمان بودیم، در ادامه و در مرحله شهرستانی نیز این مسابقات در ۳۹۴ شهرستان برگزار شد.

سومین مرحله این مسابقات مرحله استانی بود که در ایام گذشته در ۳۲ نقطه برگزار شد و نفرات برگزیده که بیش از 689 نفر بودند به مرحله ملی راه یافتند. در مرحله ملی نیز در روزهای ابتدایی دهه فجر یک گزینش مقدماتی از راه‌یافتگان به این مرحله به صورت مجازی به عمل آمد و در نهایت 304 نفر به مرحله پایانی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه یافتند.

در دوره جدید و با توجه به رویکرد جدید، آمارها با ثبت‌نام بر اساس کد ملی و تلفن همراه و پیامک تأیید بالغ بر ۱۱۸ هزار شرکت‌کننده در سنین مختلف و رشته‌های مختلف بود. از ابتکارات بسیج است که غیر از رقابت حرفه‌ای، زمینه‌ای هم برای حضور خانوادگی در مسابقات فراهم شده و بخشی هم برای ایده‌پردازی و ارائه ایده‌های قابل توسعه طراحی شده و این هم از بخش‌های مسابقات بوده که ۳۹۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند.

۵۳ نفر در بخش گروهی، ۸۹۴۹۴ نفر در بخش فردی و ۱۱۶۵ نفر در بخش خانوادگی شرکت کرده‌اند.

بر همین اساس از ۲۳ بهمن‌ماه مجموعه سازمان بسیج مستضعفین میزبان این 304 نفر که شامل ۱۳۲ بانو و ۱۲۰ آقا در بخش انفرادی، ۱۶ خانواده در بخش خانوادگی و ۲۰ گروه در بخش گروهی است، خواهد بود. این رویداد مراسم افتتاحیه ندارد، اما مراسم اختتامیه آن ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و طی آن از ۷۸ برگزیده در رشته‌ها‌ و بخش‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج

انتهای پیام
captcha