پایان میزبانی فعالان فهمای خراسان شمالی از معتکفین روزهای روشن ماه رجب
کد خبر: 4120522
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

پایان میزبانی فعالان فهمای خراسان شمالی از معتکفین روزهای روشن ماه رجب

مسجد نشینان که روزهای میانی و درخشان ماه رجب را برای تقرب الهی برگزیده بودند با دعای ام داوود و زمزمه های کریمانه اللهُّمَّ لَكَ الْحَمْدُ، وَلَكَ الْمَجْدُ، وَلَكَ الْعِزُّ... پای سفره افطار سومین روز نشستند.

پایان میزبانی فعالان فهمای خراسان شمالی از معتکفین روزهای روشن ماه رجببه گزارش ایکنا، فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه رجب را با طلوع میلاد ولی مسلمین حضرت علی علیه السلام، یا جستجوگر قرب الهی بودند و یا قرب الهی را در میزبانی و پذیرایی از معتکفان نوجوان و جوان و میانسال و کهنسال یافتند و خدمت کردند.

تمام تلاش‌ها، خلق سه روز روشن بود، که معتکفین در قاب ایام البیض، قلب را جلا دادند و در پناه تنها پناهگاه امن ابدی، در زمزمه‌های یا مجیر، معبود یگانه را تسبیح گفتند.

فعالان مسجدی با رنگ و بوی فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی و نشست‌های بصیرتی، در آن میانه جشن های انقلاب و برگزاری نمایشگاه‌هایی در قاب پوستر و عکس از دستاوردهای انقلاب اسلامی حال و هوای مفهومی تری به برنامه‌های اعتکاف دادند و جهاد تبیین، پیشانی فعالیت ‌ا بود.

نشست‌های فرهنگی و محافل انس با قرآن، حلقه‌های تفسیر و آموزش آموزه‌های دینی با حضور مربیان و مبلغین، پویش صلوات و ختم جمعی قرآن کریم، مسابقه نقاشی برای کودکانی که همراه مادر معتکف خود به مسجد آمده بودند و بسیاری از برنامه‌های این چنینی را حاصل تلاش فعالان فرهنگ می‌توان نام برد.

کانون‌هایی در مناطق شهری و روستایی میزبان بودند و دسته‌ای نیز با مشارکت و همراهی خود همیار این میزبانی ها بودند، برخی نیز میهمان‌های ویژه و معتکفین دهه هشتادی و نودی داشتند؛ پر شوق و تازه نفس و جستجوگر.

کانون‌های فرهنگی هنری ولایت، مشکات، سیدالشهدا، سفینه النجاة در اسفراین، کانون امیرالمومنین علیه السلام روستای شهرک امام رضا علیه السلام شیروان، شهید چمران روستای دوبرجه جاجرم، شهید باهنر روستای پشت بام جاجرم، کانون مهدی موعود عجل الله تعالی فرج الشریف، المهدی، منجی، بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف، انقلاب، انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف، شهید گریوانی، کانون سیدالشهدای روستای گلی، اندیشه، روستای قره خانبندی بجنورد، کانون حجت ابن الحسن عسکری عجل الله تعالی فرج الشریف و... از جمله کانون‌های میزبان مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه مبارک رجب بودند.

انتهای پیام
captcha