پرداختن به هنر ایرانی ـ اسلامی مرا متحول کرد
کد خبر: 4117756
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
هنرمند تذهیب‌کار ایرانی:

پرداختن به هنر ایرانی ـ اسلامی مرا متحول کرد

مائده حسینی، هنرمند نقاش و تذهیب‌کار ایرانی حاضر در جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی در مالزی با ابراز امیدواری به حضور پررنگ‌تر هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور گفت که پرداختن به هنر ایرانی ـ اسلامی او را متحول کرده است.

مائده حسینی، تذهیب‌کار و نقاش ایرانی حاضر در  جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی در مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی از فعالیت خود و حضورش در این جشنواره گفت.
وی که خود را فارغ‌التحصیل ریاضی کاربردی (کاربرد در کامپیوتر) با 10 سال سابقه تدریس در رشته ریاضی در دبیرستان‌های ایران معرفی می‌کند، گفت: از زمان فارغ‌التحصیلی درصدد دنبال کردن یک هنر بودم و از همین رو نقاشی مینیاتور را به مدت دو سال دنبال کردم و سپس به تذهیب روی آوردم و زیر نظر شش استاد آموزش دیدم و در حال حاضر 21 سال است تذهیب کار می‌کنم.
حسینی با اشاره به اینکه در مالزی اقامت دارد، گفت: از زمانی که به مالزی آمدم همه وقتم را به این هنر مشغولم، یعنی هم نقاشی ایرانی را آموزش می‌دهم هم در این زمینه کار و نمایشگاه برگزار می‌کنم. استودیو دارم، شاگردانی دارم و تاکنون در دو دانشگاه ورک‌شاپ برگزار کردم.
وی با بیان اینکه 10 سال در ایران چون مبتدی بوده در نمایشگاه‌های گروهی شرکت کرده بود، گفت: اما در مالزی در جشنواره‌های متعددی شرکت داشته است.
حسینی درباره نمایشگاه قرآن مالزی نیز گفت: ایران می‌توانست با تعداد هنرمندان بیشتری در این رویداد حضور داشته باشد و هنر اسلامی را در این نمایشگاه قرآنی به رخ بکشد و نمایشگاه باشکوه‌تر می‌بود.
وی آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه کنونی را فوق‌العاده خواند و گفت: امید است که مالایی‌ها قدر بدانند و به‌خصوص ارزش هنر ایرانی را درک کنند.
لزوم حضور پررنگ‌تر هنرمندان در نمایشگاه‌های بین المللی/ پرداختن به هنر ایرانی-اسلامی مرا متحول کرد/اماده
حسینی شیوه اطلاع از برگزاری نمایشگاه را از طریق سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت البته چند ماه و یک سال قبل هم نمایشگاه‌هایی از این دست در مالزی برگزار شد.
وی با اشاره به تأثیر هنر ایرانی اسلامی در زندگی شخصی خود گفت: در ابتدا به این هنر به چشم یک سرگرمی چشم دوخته بودم؛ اما از زمانی که به دغدغه اصلی زندگی من تبدیل شد این هنر بر شخصیت و خلق و خوی من هم تأثیر گذاشت و به فردی صبورتر تبدیل شدم و به واقع مرا متحول و به انسانی دیگر تبدیل کرد.
این هنرمند ایرانی درباره سطح هنرمندان سایر کشورها گفت: هنرمندان سایر کشورها اصلاً قابل مقایسه با هنرمندان ایرانی نیستند و در واقع از سطح متوسطی برخوردارند.
حسینی افزود: با این حال ایران چون مهد هنر اسلامی است در برپایی نمایشگاه‌های اینچنینی موفق‌تر و باشکوه‌تر عمل می‌کند چون از نفیس بودن چنین هنری باخبر است.

انتهای پیام
captcha