همایش علمای جهان اسلام در تانزانیا برگزار شد
کد خبر: 4112608
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
به کوشش نمایندگی المصطفی

همایش علمای جهان اسلام در تانزانیا برگزار شد

همایش علمی علمای جهان اسلام با حضور اندیشمندان اهل‌سنت تانزانیا و ایران، همچنین حضور چهره‌های شاخص شیعه، به همت نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر دارالسلام، تانزانیا امروز ۱۶ دی‌ماه برگزار گردید.

همایش علمای جهان اسلام در تازانیا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، در این همایش اساتید و پژوهشگران به ارائه مقالاتی پیرامون «ضرورت تعامل علمای جهان اسلام و اجتناب از لعن و تکفیر»، «آینده جهان اسلام (نویدها، چالش‌ها و مسولیت‌ها»، «اسلام گرایی جوانان و دو راهی جهادی تکفیری یا جهادی مقاومتی»، «فلسطین و قدس شریف مهم‌ترین موضوع جهان اسلام»، «آرمان فلسطین محور اتحاد جهان اسلام» و «جهان اسلام و تکفیری‌ها از دیروز تا امروز» پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، هدف از برپایی چنین همایشی را ضرورت وحدت میان امت اسلامی از طریق آیات و روایات عنوان کرد و افزود: این همایش با توجه به اهمیت همدلی و هم‌افزایی بیشتر جوامع اسلامی اهداف متعددی را دنبال می‌کند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: «کمک به امر احیا و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و دفاع از حریم قرآن کریم و سنت پیامبراکرم(ص)»، «کوشش در راه ایجاد آشنایی و تفاهم بیشتر بین علما، متفکران و پیشوایان مذهبی منطقه در زمینه‌های اعتقادی، فقهی، اجتماعی و سیاسی»، «گسترش اندیشه تقریب در بین اندیشمندان و فرهیختگان منطقه و انتقال آن به توده‌های مسلمان و آگاه کردن آنان از توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام»، «رفع بدبینی‌ها و شب‌هات بین پیروان مذاهب اسلامی» و «سعی در ایجاد هماهنگی و تشکیل جبهه واحد در مقابل توطئه‌های تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بر اساس اصول مسلم اسلامی» از جمله اهداف مهم این همایش تقریبی است.

همایش علمای جهان اسلام در تازانیا برگزار شد

حجت‌الاسلام تقوی براهمیت و ضرورت وحدت امت اسلامی تأکید کرد و افزود: مشترکات امت اسلام زیاد است و هرکسی در این زمینه کوتاهی کند خداوند او را مواخذه خواهد کرد. اتحاد امت اسلام منجر به نابودی حاکمیت دشمنان خواهد شد و لذا بزرگترین نقش دشمن برای رسیدن به اهداف خود ایجاد تفرقه میان مسلمان و جلوگیری از وحدت ملت‌های اسلامی است.

در این همایش یک روزه، شیخ عصام الدین گوگلان، مؤسس و مدیر مدرسه علوم اسلامی چنارلی، شیخ کوندیچا، رئیس ائمه جماعت اهل سنت تانزانیا، شیخ اسماعیل قدیری، امام جمعه چنارلی، شیخ حمید جلال، شیخ بزرگ جامعه شیعیان بومی تانزانیا و جمعی از اساتید و طلاب نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه به ارائه مقالات علمی خود پیرامون وحدت امت اسلام پرداختند.

انتهای پیام
captcha