«بلندترین پرواز» رادیو ایران امروز انجام می‌شود
کد خبر: 4112405
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

«بلندترین پرواز» رادیو ایران امروز انجام می‌شود

هم‌زمان با سالروز شهادت سرلشکر امیر سرتیپ منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستند «بلندترین پرواز» از امواج رادیو ایران شنیده می‌شود.

به گزارش به نقل از شبکه رادیویی ایران، شیرین بغدادی تهیه‌کننده مستند «بلندترین پرواز» بیان کرد: در این مستند بیانات رهبر معظم انقلاب درباره‌ شخصیت و تلاش‌های این شهید والامقام و همچنین صحبت‌های جمعی از فرماندهان وقت نیروی هوایی و هم‌زمان وی ازجمله سرتیپ یمینی، سرتیپ ابهری و سرتیپ فروردین و همسر بزرگوارشان و فرزندشان دکتر سورنا ستاری، پخش می‌شود.

 امیر سرلشکر منصور ستاری افسری مؤمن، متعهد، شجاع، آگاه، تیزهوش و کاردان بود که طرح‌ها و ابتکارهای زیادی در تجهیز سیستم‌های راداری پدافندی را به اجرا گذاشت. وی در طول جنگ تحمیلی توان نیروی هوایی را در سرنگونی هواپیماهای متجاوز دشمن دوچندان کرد.  سرانجام امیر سرلشکر منصور ستاری در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۷۳ پس از انجام مأموریت در اصفهان، درحالی‌که به مقصد تهران بازمی‌گشت، هواپیمای حامل وی و همراهانش دچار سانحه شد و سقوط کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این امیر سرافراز در زمان شهادت «فرماندهی نیروی هوایی ارتش» را بر عهده داشت.

مستند «بلندترین پرواز» امروز پنجشنبه 15 دی ساعت 17:35 به تهیه‌کنندگی شیرین بغدادی از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha