آغاز ثبت‌نام رویداد ملی «مادران قاسم‌ پرور» در اردبیل
کد خبر: 4109530
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

آغاز ثبت‌نام رویداد ملی «مادران قاسم‌ پرور» در اردبیل

ثبت‌نام سومین رویداد ملی «مادران قاسم پرور» همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در اردبیل برگزار می‌شود.

سردار حاج قاسم سلیمانیبه گزارش ایکنا از اردبیل، ثبت‌نام سومین رویداد ملی «مادران قاسم پرور» به همت مجمع ملی فعالان جمعیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، با فرا رسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

مادرانی که از 13 دی‌‌ماه 1398 مقارن با شهادت حاج قاسم تا دی‌ماه 1401 اگر فرزندی به دنیا آورده و نامش را «قاسم» گذاشته باشند، امکان ثبت‌نام در این رویداد ملی را دارند و از 4 تا 12 دی‌‌ماه، ثبت‌نام‌ها انجام و اسامی تجمیع می‌شود‌ تا تندیس‌های ملی «مادران قاسم‌ پرور» تولید و برای تجلیل از مادران به استان‌ها ارسال شود.

قرار است در 31 استان، این رویداد ملی توسط رابطین مجمع فعالین جمعیت برگزار و شیوه‌نامه‌ای برای رابطین با هدف «تربیتی قاسمی» تدوین شود و هدف این همایش، گرامیداشت سیره حاج قاسم سلیمانی و تقویت جایگاه و منزلت اجتماعی مادران به ویژه مادران شهدا است.

استفاده از کلمه «زن» در شعارها و ادبیات غربی‌ها، برای تأکید و القای نگاه جنسیتی به زنان است، در حالیکه در ایران به زنی که مجرد است و ازدواج می‌کند عنوان بانو اطلاق می‌شود و پس از ازدواج، عنوان همسر و پس از بچه‌دار شدن، عنوان «مادر» نیز به عناوین او اضافه می‌شود.

شعار زن، زندگی و آزادی سعی دارد یک زن را از هویت‌های اجتماعی که در کنار اصل زن بودن می‌تواند داشته باشد، دور نگه دارد.

مهلت ثبت‌نام در این همایش از تاریخ چهارم تا دوازدهم دی‌‌ماه سال‌جاری است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.b2n.ir/rooydad_meli مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha