نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعةالمصطفی به کار خود پایان داد
کد خبر: 4109361
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
با تقدیر از برگزیدگان؛

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعةالمصطفی به کار خود پایان داد

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه با برگزاری نهمین اجلاسیه فعالان پژوهشی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مجید عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیة، عصر امروز، سوم دی‌ماه در نهمین اجلاسیه فعالان پژوهشی جامعةالمصطفی، بر اهمیت عملیاتی‌سازی پیشنهاد‌های ارائه شده تأکید و تصریح کرد: در عین کاستی‌های پژوهشی، الحمدلله شاهد اقدامات فاخر و ارزشمندی در بخش‌های ساختاری و شکلی نشریات هستیم.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کمیته علم‌سنجی جامعةالمصطفی ارائه کرد و با بیان اینکه سیاستگذاری پژوهشی مهم‌ترین وظیفه ستادی است که نباید محصور در سیاستگذاری نظارتی باشد، ادامه داد: اساتید بازوان توانمند سیاستگذاری حوزه تولید محتوا هستند.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیة، عبور از دوره تحول آموزشی و عملیاتی‌شدن برنامه تحولی در جامعةالمصطفی را مورد توجه قرار داد و افزود: در شیوه اجرای تحول آموزشی، بسته‌هایی که ضمن آموزش برای پژوهش تعریف شده، نیازمند نقش‌آفرینی اساتید و پژوهشگران جامعةالمصطفی است.

وی با اشاره به برخی از موانع پیش روی پژوهشگران، با تأکید بر اینکه همواره نیازمند احصا، شناسایی و فعال‌سازی ظرفیت‌های المصطفائیان در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی هستیم، خاطرنشان کرد: ساماندهی برگزاری کارگاه و عرضه محصولات علمی طلاب در نشریات پژوهشی از جمله رویکرد‌های مهم و رسالت معاونت پژوهش جامعه المصطفی است.

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی المصطفی با تقدیراز برگزیدگان به کار خود پایان داد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی به موضوع اقتصاد پژوهشی، بر اهمیت تقویت سرمایه‌گذاری‌های پژوهشی تأکید کرد و گفت: بهبود و تقویت زیرساخت‌ها از مؤلفه‌های خلق پژوهش‌های موفقی است که ناظر به نیاز‌ها عملیاتی می‌شوند.

سپس حمیدرضا قلی‌زاده، مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی جامعةالمصطفی و مسئول دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در این نهادی علمی بین‌المللی اظهار کرد: هفته پژوهش در جامعةالمصطفی با برنامه‌های متنوعی از روز شنبه ۲۶ آذرماه آغاز و برنامه‌ها یکی پس از دیگری در صف و ستاد برپا شد.

قلی‌زاده بیان کرد: این فعالیت‌های علمی و ترویجی نه تنها در مجموعه نمایشگاهی هفته پژوهش، بلکه در تمام مجموعه‌های علمی ـ آموزشی داخل و خارج از کشور تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه برقرار بود و ادامه خواهد داشت.

وی به حجم زیاد فعالیت واحد‌ها و مراکز جامعةالمصطفی اشاره کرد و افزود: بخش قابل‌ توجهی از این رویکرد‌ها مبتنی بر برگزاری نشست‌های علمی، کارگاه‌های پژوهشی، کرسی‌های علمی ـ ترویجی، نقد کتاب و... پیگیری شد.

مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی جامعةالمصطفی بیان کرد: ستاد مرکزی جامعةالمصطفی در کنار برپایی نمایشگاه متمرکز دستاورد‌های پژوهشی المصطفی دو نشست علمی را با همکاری صفوف برگزار کرد.

وی برپایی نشست‌های «نقش انجمن‌های علمی در آینده پژوهشی پژوهش در المصطفی» با همکاری مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی و نشست «نقش فضای مجازی در آینده پژوهشی پژوهش در المصطفی» با همکاری دانشگاه مجازی المصطفی را بخشی از رویکرد‌های معاونت پژوهش جامعةالمصطفی برشمرد.

مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه نمایه‌سازی بین‌المللی نشریات المصطفی و همکاری مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش است.

وی برگزاری اجلاسیه کرسی‌های علمی با حضور دست‌اندرکاران عرصه کرسی‌های علمی در جامعةالمصطفی را از دیگر اقدامات معاونت پژوهش این نهاد عنوان کرد و افزود: مراسم نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌های علمی و نشریات انجمنی با حضور دبیران، رؤسا و اعضای انجمن‌های علمی و تعداد زیادی از پژوهشگران برتر جامعةالمصطفی برگزار شد.

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی المصطفی با تقدیراز برگزیدگان به کار خود پایان داد

مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی جامعةالمصطفی، اجلاسیه نکوداشت فعالان پژوهشی اعم از اساتید و اعضای هیئت‌علمی المصطفی را از دیگر اقدامات هفته پژوهش برشمرد و ادامه داد: همواره قدردان زحمات، تلاش‌ها و همیاری همکاران مرکز بین‌المللی نشر المصطفی در برگزاری مراسم‌ها هستیم.

در بخش پایانی این اجلاسیه با اهدای لوحی از برگزیدگان یک سال گذشته اعضای هیئت‌ علمی در عرصه پژوهش و نشریات برتر علمی جامعةالمصطفی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha