متولیان بخش فرهنگی منسجم‌تر عمل کنند
کد خبر: 4107910
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

متولیان بخش فرهنگی منسجم‌تر عمل کنند

استاندار گیلان با بیان اینکه متولیان بخش فرهنگی منسجم‌تر عمل کنند، گفت: باید فقر فرهنگی موجود را کمرنگ کنیم و براساس منویات مقام معظم رهبری برش استانی تغییر و بازسازی ساختار فرهنگی اجرایی شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 27 آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت به پیروزی رسیدم اما امروز با جنگ نرم دشمن مواجه هستیم، سه دهه است که دشمن با تمام قوا در این عرصه لشکرکشی می‌کند و در این مسیر فرماندهان بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشه راه را مشخص کرده است، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها شبیخون فرهنگی و ساختارسازی فرهنگی را مطرح کردند، نباید از مسیری که ایشان ترسیم کرده‌اند فراتر رویم یا کوتاهی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دوره‌ای جبهه و سنگر فرهنگی را رها کردیم، گفت: باید وارد مباحث اصلی شویم تا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب فرهنگی رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه چقدر در راستای وحدت حوزه و دانشگاه حرکت کرده‌ایم، افزود: حضور روحانیون در دانشگاه می‌تواند پاسخگوی شبهات جوانان باشد، باید در این راستا مسئله محور حرکت کنیم.

عباسی با اشاره به انقلاب و بازسازی ساختار فرهنگی کشور با برش استانی بیان کرد: هویت ایرانی اسلامی را در بحث افق برنامه داریم لذا متولیان بخش فرهنگی منسجم‌تر عمل کنند، دبیرخانه باید دسته‌بندی و نقش هر نهاد را تعیین کند. همچنین هویت فرهنگی، ارزش‌های دینی و اسلامی در خانواده، فرهنگ مصرف بهینه، سبک زندگی و جمعیت از مواردی است که باید در برش استانی ساختار فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران باید در راستای تدوین و بازسازی ساختار فرهنگی پاسخگو باشند، گفت: باید فقر فرهنگی موجود را کمرنگ کنیم و براساس منویات مقام معظم رهبری برش استانی تغییر و بازسازی ساختار فرهنگی را اجرایی کنیم، نباید منفعلانه عمل کنیم تا دشمن در حساس‌ترین نقطه رفتار خود را بروز دهد.

وی با بیان اینکه باید در بخش‌های مختلف فرهنگی در کنار هم با وحدت رویه و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن گام برداریم، افزود: از طرح‌های فرهنگی و پژوهشی با اختصاص بودجه حمایت می‌شود.

انتهای پیام
captcha