رونمایی از هشت کتاب جدید در مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی
کد خبر: 4107397
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
سیدمجتبی اوصیا خبر داد:

رونمایی از هشت کتاب جدید در مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی از ویژه برنامه‌های پژوهشی این مجتمع در طول هفته پژوهش خبر داد.

سیدمجتبی اوصیا، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

حجت‌الاسلام سیدمجتبی اوصیا، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره وتمدن اسلامی همچون سایر مجموعه‌های تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه فعالیت‌های ویژه پژوهشی خود را از فردا با افتتاح غرفه دستاورد‌های پژوهشی مجتمع آغاز خواهد کرد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: غرفه مجتمع تاریخ با برگزاری ۵ نشست علمی، برپایی میز مشاوره، کرسی‌های علمی و ترویجی، رونمایی از آثار جدید، نقد کتاب، کارگاه علمی، برگزاری نشست مشترک با انجمن‌های علمی جدید «اهل‌بیت(ع)» و «تاریخ تمدن» میزبان علاقه‌مندان تاریخ، سیره و تمدن اسلامی است.

اوصیا به موضوعات این نشست‌های علمی اشاره کرد و افزود: «گروه‌های قومی-سیاسی مسلمانان در آستانه رحلت پیامبر(ص)»، «تاریخ اجتماعی شیعیان امامیه از سقوط بغداد تا ظهور صفویه»، «نقد دیدگاه مارتین لینگز درباره نقش امام علی(ع) در مهمترین جنگ‌های عصر پیامبر(ص)»، «بررسی و تحلیل جهادتبیین در سیره حضرت زهرا(س)»، «ضرورت رشته تاریخ علم در نهاد‌های حوزوی» از جمله عناوین این نشست‌ها است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه علمیاتی نمایه سازی بین‌المللی نشریات علمی جامعةالمصطفی و همچنین نشست با اعضای دو انجمن علمی تازه تاسیس مجتمع تاریخ با عنوان «انجمن علمی اهل بیت(ع)» و «انجمن تاریخ تمدن» از دیگر برنامه‌های غرفه مجتمع آموزش عالی در هفته پژوهش است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه به ارائه منشورات هفت جلدی همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) اشاره کرد و گفت: به فضل الهی در هفته پژوهش امسال که با شعار «آینده پژوهی در پژوهش المصطفی» می‌باشد از هشت عنوان کتاب جدید با حضور مدیران جامعةالمصطفی العالمیه و مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی رونمایی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به کتاب «فاطمه راز ماندگاری امامت» به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی اشاره کرد و افزود: رونمایی از کتاب «فاطمه راز ماندگاری امامت» که مجموعه ۱۵ گفتاری از سخنرانی‌های ایام فاطمیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی است که در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر  انقلاب اسلامی ایراد شده، همزمان با آغاز برنامه‌های هفته پژوهش در جامعةالمصطفی العالمیه رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha