تشریح دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 4106247
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

تشریح دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ بین‌المللی امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ بین‌المللی امام رضا(ع) را تشریح کرد.

مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش، امروز 20 آذرماه، در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین اقدامات پژوهشی دانشگاه در سال  1401 طرح «کار در عرصه دانشجویان» بود که با همکاری بنیاد بهره‌وری موقوفات رقم خورد و دانشجویان در مقاطع مختلف در کسب‌و‌کارهای صنایع بنیاد بهره‌وری موقوفات به عنوان کارورز حضور دارند.

وی با اشاره به دشواری مذاکره و ارتباط بین دانشگاه و صنعت گفت: طرح دیگری که در سال گذشته دنبال شد، طرح «تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی» است که با هدف ارتباط اساتید دانشگاه با صنایع وابسته به آستان قدس در بنیاد بهره‌وری موقوفات صورت گرفته که به حمایت 10 طرح پژوهشی منجر شده و در فاز امضای قرارداد است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از امضای تفاهم‌نامه با وزارت دفاع و صنایع جوادالائمه به عنوان سومین دستاورد سال گذشته نام برد و تصریح کرد: در بخش نخست تأسیس آزمایشگاه سیستم‌های سایبرنتیک به‌عنوان آزمایشگاه همکار صنایع جوادالائمه در دانشگاه صورت گرفت، در بخش دوم نیز ایجاد مرکز نوآوری تخصصی در حوزه نرم‌افزار و هوش مصنوعی است و با محوریت مسائل و موضوعات صنایع دفاع شکل گرفته است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت علمی و فناوری سپاه امام رضا(ع) در بسیج کشور گفت: یکی از نتایج این تفاهم‌نامه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به صورت مشترک با بسیج کشور در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بوده است.

رجوعی دریافت مجوز تأسیس مرکز تحقیقات فناوری‌های زیستی و سلامت و مرکز تحقیقات تعلیم و تربیت دینی امام رضا(ع) را پنجمین دستاورد پژوهشی برشمرد و افزود: پذیرش 46 مقاله اساتید دانشگاه در نشریات معتبر بین‌المللی، اتمام 15 طرح پژوهشی، فعالیت اساتید برتر در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) که به عنوان پژوهشگر برتر استان شناخته شده‌‌اند، انتخاب دانشگاه امام رضا(ع) به عنوان دانشگاه برتر استان در حوزه طرح دستیار فناوری، راه‌اندازی سه نشریه تخصصی و تلاش برای ارتقای آن‌ها به سطح علمی پژوهشی و ... از دیگر دستاوردهای دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)است.

وی با اشاره به رونمایی سامانه مراقبت از راه دور نوزادان در مرکز تحقیقات فناوری‌های زیستی و سلامت با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در آیین بزرگداشت روز پژوهش بیان کرد: این سامانه با حذف هزینه‌های بستری امکان مراقبت از نوزادان بیمار در منزل را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha