نمایشگاه «عکس خدمت» در شهرکرد آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4105239
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
با نمایش ۴۷ اثر برگزیده

نمایشگاه «عکس خدمت» در شهرکرد آغاز به‌کار کرد

جشنواره «عکس خدمت» چهارمحال‌وبختیاری با بررسی ۲۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه برگزار شد که ۹ اثر در این جشنواره شایسته تقدیر شدند و همچنین ۴۷ اثر در نمایشگاه عکس خدمت در معرض دید همگان قرار گرفت.

جشنواره عکس خدمت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز، ۱۶ آذرماه در «آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس خدمت چهارمحال و بختیاری» در فرهنگسرای شهرکرد با اشاره به اینکه دفاع از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و صیانت از نوجوانان در کشور یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: هدف اول در برگزاری این رویدادهای فرهنگی استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان در جهت تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در جامعه است.

حیدری با بیان اینکه اطلاع از عملکرد و اقدامات مسئولان حق طبیعی مردم است، افزود: باید زمینه فعالیت هنرمندان ارزشی و متعدد برای اطلاع‌رسانی خدمات دولت در استان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری فرصتی برای آن است که هنرمندان هنر خود را به نمایش بگذارند و شناخته شوند، افزود: جوانان و نوجوانان توانمندی‌های بالایی دارند، همدلی و هم‌افزایی هنرمندان دارای تحصیلات و پیشکسوتان هنری، زمینه‌ساز خلق آثار فاخر و درخشش چشمگیر در عرصه‌های مختلف هنری است.

استاندار با اشاره به اینکه جشنواره عکس خدمت می‌تواند به کشور تعمیم داده شود، گفت: این کار موجب خواهد شد تا خدمات نظام، دولت و خدمت‌گذاران به تصویر کشیده شود، هنرمندان در به تصویر کشیدن خلاقانه ظرفیت استان به کشور می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند.

حیدری با بیان اینکه نقد عملکرد مسئولان در جامعه ضروری است، توضیح داد: اما نقد باید منصفانه و امیدآفرین باشد، کشور ایران تمدن بزرگ و اصیلی دارد و می‌توان با زبان هنر به‌ویژه عکاسی این قدمت تاریخی و زیبایی‌های کشور را به تصویر کشید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مسئولان در استان به‌ویژه در سیل و بحران آب شهرکرد، یادآور شد: برای مثال بحث قطعی آب شهرکرد و تلاش‌ها برای اتصال آب بود که خدمتگزاران مردم حتی سه شیفت مشغول به‌کار بودند و برخی از تکنسین‌ها در لوله‌های انتقال آب به خواب می‌رفتند.

سازوکار برگزاری جشنواره عکس خدمت 

در ادامه پیام احمدی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از وظایف شورای اطلاع‌رسانی نقش آفرینی در مسائل مختلف و حساس است، در دولت  پروژه‌های راکد آغاز به‌کار کرده و با پیشرفت خوبی مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان با هنر عکاسی وقایع را در تاریخ ثبت می‌کنند، گفت: تلاش شد تا با هنر عکاسی و برگزاری جشنواره عکس خدمت، زحمات مسئولان در زمینه اجرای پروژه‌های استانی را به اطلاع مردم برسانیم.

احمدی با اشاره به اینکه ۲۱۰ اثر به جشنواره عکس خدمت واصل شد، گفت: ۹ اثر در این جشنواره شایسته تقدیر شدند و همچنین ۴۷ اثر در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha