شهید مدرس(ره)؛ پرچم‌دار انقلاب اسلامی
کد خبر: 4103842
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

شهید مدرس(ره)؛ پرچم‌دار انقلاب اسلامی

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی گفت: اگرچه شهید مدرس در دوران خفقان رضاخانی زندگی کرد و شیرینی دوران انقلاب اسلامی را نچشید اما پرچم‌دار انقلاب اسلامی است.

شهید مدرس(ره)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید علی‌محمد سرابی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی، امروز دهم آذرماه، در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) که در کاشمر محل زیارتگاه این مرد دین و سیاست برگزار شد، اظهار کرد: باید ریشه‌های حقیقی انقلاب اسلامی را در سیر و سلوکت شهید مدرس(ره) جستجو کرد.

وی با بیان اینکه اگرچه شهید مدرس(ره) در دوران خفقان رضاخانی زندگی کرد و شیرینی دوران انقلاب اسلامی را نچشید، اما پرچم‌دار انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: اگر این شهید می‌تواند برای امام راحل(ره) که تحول‌آفرین بود، در قرن حاضر الگو باشد، چرا برای مسئولان، جوانان و تمامی آزادی‌خواهان جهان به خصوص کشورهای اسلامی و جهان اسلام الگو نباشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون به این الگو تبدیل نشده، قصوری است که ما داریم، متاسفانه شخصیت شهید مدرس(ره) را به خصوص به نسل جوان به خوبی معرفی نکرده‌ایم.

سرابی با بیان اینکه در تلاش هستیم سال آینده با کمک مجلس شورای اسلامی و نهادها و ادارات کنگره ملی و بین‌المللی شهید مدرس(ره) را با عنوان «کنشگری دین مدارانه در حیاط فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی شهید مدرس(ره)» برگزار کنیم، گفت: اولین جلسه کمیته اجرایی این کنگره تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: شهید مدرس(ره) مصداق حرف‌هایی که می‌زد بود، شهید مدرس(ره) از آنچه بود، گزارش می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید مدرس(ره) می‌گفت که هر حرف حقی را می‌زنم، چون از هیچ‌کس چیزی نمی‌خواهم، افزود: امیدوارم بتوانیم در طراز ایشان باشیم و خود را برای مدرس شدن احیاء کنیم و در مسیر این شهید قدم برداریم.

با به شهادت رساندن آیت‌الله مدرس(ره) قانون و اسلام را ذبح کردند

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس(ره) گفت: تأثیرگذاری شهید مدرس بر ایران اسلامی موجب شد که او را مظلومانه به شهادت برسانند.

وی بیان کرد: با به شهادت رساندن آیت‌الله مدرس(ره) در واقع قانون، مردم و اسلام را ذبح کردند و همین روز را به نام روز مجلس نام‌گذاری شد.

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: انتظار داریم از سوی مجلسیان کسانی که به قانون عشق می‌ورزند به زیارتگاه شهید مدرس بیشتر باشد.

طاهری اظهار کرد: تأکید مجاهد شهید بر این بود که باید شاهان قاجار بر محور قانون حرکت کنند و هر کسی از قانون تجاوز کنند، اغتشاشگر بوده و به ورطه دیکتاتوری می‌افتد.

انتهای پیام
captcha