ترویج روحیه کار و تلاش برای امیدآفرینی مردم لازم است
کد خبر: 4102208
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
امام جمعه زنجان:

ترویج روحیه کار و تلاش برای امیدآفرینی مردم لازم است

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شاخص اثبات ایران دوستی هر فرد عبارت است از اینکه مردم مأیوس نشوند و امیدسازی کنیم، گفت: مشکلاتی هستند اما باید روحیه کار و تلاش را ترویج بدهیم تا مردم با امید بیشتر ادامه دهند؛ دشمن می‌خواهد امید مردم را از بین ببرد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، چهارم آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه نقشه‌ راه، فرمایشات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: معترضان صف خود را با اغتشاشگران جدا کنند. اغتشاشگران پرچم‌های تجزیه‌طلب‌ها را بالا می‌برند و به مقدسات توهین می‌کنند. خوشبختانه مردم در این مسیر با بصیرت عمل کردند و از مسیر اغتشاشگران خارج شدند.ایران با خروج از سلطه طاغوت، آزاد شد.ایران این آزادی را از سال ۵۷ به دست آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه شاخص اثبات ایران دوستی هر فرد عبارت است از اینکه مردم مأیوس نشوند و امیدسازی کنیم، گفت: مشکلاتی هستند اما باید روحیه کار و تلاش را ترویج بدهیم تا مردم با تلاش و امید بیشتر ادامه بدهند. دشمن می‌خواهد امید مردم را از بین ببرد.

خطیب نماز جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، بیان کرد: در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) بسیج مستضعفین تشکیل شد و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، در دی ۱۳۵۹ به‌صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

وی با اشاره به مناسبت ۷ آذرماه، ادامه داد: هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه‌ با شكوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود. نیروی مقتدر دریایی ارتش هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از دفاع مقدس همواره از خود اقتدار نشان داده است.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) مطرح کرد: ۹ آذر ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است. پرستاران و همه کادر درمان، در دوران کرونا با علم به در خطر انداختن جان خود، در خدمت مردم بودند و با این بیماری منحوس مبارزه کردند.

خاتمی با بیان اینکه ۱۰ آذر روز مجلس شورای اسلامی و سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس توسط رضاخان ملعون است، تصریح کرد: سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان «روز مجلس» نام‌گذاری شده است.

امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه اگر همه اشخاصی که در کشور هستند، همه گروه‌ها و همه نهادها به قانون خاضع شویم و قانون را محترم بشماریم هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد، اظهارکرد: اختلاف از راه قانون شکنی‌ها به‌وجود می‌آید.

انتهای پیام
captcha