افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز محقق شود
کد خبر: 4101527
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز محقق شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هدف کلی ما افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز و به کارگیری متخصصان امر در هر رشته است که نهایتا باید منجر به ارتقای بهره‌وری شود.

موقوفات

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان صبح امروز ۱ آذر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با استفاده از محور قرار دادن ارتقای بهره‌وری، رویکرد تولیدمحور و ارتقای درآمد را در پیش گرفته‌اند که ناشی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در سطوح عالی است.

وی با بیان اینکه هدف کلی ما افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز و به کارگیری متخصصان امر در هر رشته است که نهایتا باید منجر به ارتقای بهره‌وری شود، تصریح کرد: کشت گلرنگ پس از تحقیق و بررسی به‌عنوان کشت نمونه در نظر گرفته شد که در صورت تامین اهداف برنامه‌ریزی شده، برنامه ارتقای سطح زیرکشت را مدنظر قرار داریم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به استفاده‌ها و محصولات جانبی مختلف این گیاه از جمله فروش بذر، روغن‌کشی، صنایع غذایی، صنایع شیمایی و رنگ‌سازی درآمد این گیاه منحصر به یک مورد نیست.

وی افزود: انتظار داریم در این کشت، آورده بخش خصوصی در یک دوره ۶ ماهه، به طور کامل از محل فروش محصول برگشت داده شده و علاوه بر آن سود قابل قبولی نیز متناسب با میزان سرمایه‌گذاری، نصیب سرمایه‌گذار و موقوفات زیر کشت رود.

مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: هرگونه درآمد و سود حاصل شده از محل موقوفات در اسرع وقت به حساب مخصوص همان موقوفه در «سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه» سازمان اوقاف واریز می‌شود و در مرحله بعد با نظارت مراجع بالادستی سازمان اوقاف از جمله اداره تحقیق و اداره بازرسی، صرف نیات ذکر شده واقف ارجمند در وقف‌نامه می‌شود.

انتهای پیام
captcha