جریان اغتشاشات فاقد رهبر نیست
کد خبر: 4101300
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
استاد حوزه علمیه همدان:

جریان اغتشاشات فاقد رهبر نیست

استاد حوزه علمیه همدان گفت: جریان‌ آشوبگر و اغتشاشات وابسته به احزاب داخلی یا خارجی دارای رهبرانی هستند که خود آن‌ها کنار کشیده‌اند تا القا کنند این جریانات فاقد رهبرند.

حجت‌الاسلام علی رسولی استاد حوزه علمیه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علی رسولی، استاد حوزه علمیه همدان امروز، ۳۰ آبان‌ماه در میزگرد جهاد تبیین که به همت مؤسسه کلامی احیاء در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد، اظهار کرد: بر همه ما روشن است که وقایع اخیر از حد اعتراض گذشته است و در بیشتر افراد اغتشاشگر روحیه پرخاشگری دیده می‌شود که باعث کشتن و ترساندن افراد جامعه شده است.

وی بیان کرد: اجتماعات و رفتارهای پرخاشگرانه‌ای که این روزها شاهد آن هستیم جزء برنامه‌های از پیش تعیین شده تجزیه‌طلب‌ها، ملی‌گرا‌ها و براندازان نظام است، هدف آنها این است که ما را از حرکت علمی و پیشرفت‌هایی که حاصل شده است، بازدارند.

رسولی با اشاره به نقش و فعالیت سازمان مجاهدین خلق گفت: شورای مقاومت عنوان جدید این سازمان است؛ روش‌های آنها در دهه گذشته از مقابله نظامی و جنگی به مبارزه فرهنگی تغییر پیدا کرده است. عملا سازمانی که به دست مریم رجوی مدیریت می‌شود ضد فرهنگی‌تر از مدیریت مسعود رجوی است و این سازمان به‌عنوان یک انقلاب زنانه و جنسی فعال است.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های اجتماعی در افراد آشوبگر همچون مصرف مواد مخدر فراوان دیده می‌شود. افرادی که با هنجار‌های دینی و قانونی جامعه زاویه دارند، فرزندانی هستند که خانواده آنها متلاشی شده است، روحیه پرخاشگر در دختران آشوبگر، دخترانی که فاقد نگاه‌های ایدئولوژی سیاسی مذهبی هستند، لذت‌جویی و حضور در کنار جنس مخالف، حرف‌شنوی و پیروی از سلبریتی‌ها از جمله این ناهنجاری‌هاست.

استاد حوزه علمیه همدان بیان کرد: این جریان‌ها وابسته به احزاب داخلی یا خارجی دارای رهبرانی هستند که خود آن‌ها کنار کشیده‌اند تا القا کنند این جریانات فاقد رهبرند. با توجه به اینکه میزان تحصیلات افراد را جامعه‌پذیر می‌کند، بنابراین هر چقدر تحصیلات بالاتر باشد آشوب و اغتشاش در این افراد کمتر است.

وی گفت: وسعت دید اغتشاشگران به اندازه میدانی است که شبکه‌های اجتماعی برای آنها ترسیم کرده‌اند و با هدایت عبری عربی در اقلیت‌ها رقم می‌خورد. ساختار و سازماندهی دشمنان ما و طراحان اغتشاش در کشور به‌صورت افقی و موزاییکی است که خطر بیشتری دارد، مجموعه مذهبی‌ها نیز باید متناسب با رشد دشمن شناخت خود را نسبت به مخاطب به‌روز کنند. تفکر غرب‌گرایی در حال حاضر شدت گرفته و مدرن‌تر شده اس؛، اغتشاشات امروز مربوط به شرایط خاص اقتصادی نیست در واقع جنگ تمدن‌هاست.

رسولی افزود: راهکار‌های بین‌الملی برای جلوگیری از شورش و آشوب وجود دارد که آگاهی‌دهی عمومی، تکذیب و یا تأیید فوری شایعات، عدم انتشار اطلاعات کذب، نمایش اقتدار از طریق رسانه‌ها، عدم بازداشت رهبران «غیرهوشمند»، پرده برداشتن از ارتباط اغتشاشگران با دول بیگانه و گروه‌های جدایی‌طلب، پخش اعترافات اغتشاشگران، به انزوا کشاندن رهبران اغتشاشگران از جمله این راهکارهاست.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: باید در داخل حکومت تقسیم وظایف کاری صورت بگیرد؛ به‌طور مثال در بخش‌های بازرگانی، اقتصادی و سیاسی هر نهاد دولتی در حیطه کاری خود انجام وظیفه کنند و برای دستگیری سریع آشوبگران، از بدنه مردم حامی حکومت جهت کنترل اغتشاشات استفاده شود.

همچنین حجت‌الاسلام علینقی، مدیر مؤسسه احیاء در این جلسه اظهار کرد: حوادث و‌ پدیده‌ها در هر کشوری همه نیروها، امکانات و ظرفیت‌ها را به واکنش می‌کشاند.

وی گفت: حوزه علمیه به‌عنوان عقبه تئوریک نظام اسلامی، رسالت تأثیرگذاری نرم و تقابل علمی و فرهنگی دارد، از این‌رو باید ریشه‌های فکری اغتشاشات اخیر را واکاوی کند و به‌عنوان یک مرکز علمی مهم راهکارهای عملی ارائه دهد که جلسه حاضر یکی از نمودهای این رسالت است و مؤسسه کلامی احیاء همدان با هویت حوزوی خویش در حال برگزاری این جلسه جهت ارائه راه‌های برون‌رفت از شرایط آشوب است.

انتهای پیام
captcha