مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی معرفی شد
کد خبر: 4099357
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی معرفی شد

طی مراسمی مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های آذربایجان‌غربی معرفی و از مجتبی محمدی مدیرکل سابق قدردانی شد.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل تسنن ارومیه، مجتبی محمدی مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد پوری، معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی امور زندان‌های آذربایجان‌غربی 22 آبان ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: عدم پیروی از دشمن به قدری اهمیت دارد که خداوند در قرآن می‌فرماید: «از کافران و مناففین اطاعت نکن»، دشمن همواره تلاش دارد مرجعیت و ذهنیت‌ها را عوض کرده و نمادها را جلوه دهد که موجب سخت‌تر شدن تمییز حق از باطل می‌شود.

وی افزود: در صدر اسلام و از ابتدای انقلاب تاکنون جنگ ترکیبی زیادی با هدف تضعیف یا از بین بردن نظام مقدس اسلام توسط دشمنان ایجاد شده است که ملت ایران با روحیه استکبارستیزی و بصیرت نقشه‌ها را خنثی کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد پوری بیان کرد: تنها راه ایستادگی در برابر فتنه و فتنه‌گران پشتیبانی و اطاعت از رهبری و ولایت فقیه است و دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که ملت ایران بیش از 40 دهه است که پشتیبان انقلاب و نظام و رهبری هستند و بر مواضع خود و شناخت خود از رهبری و اسلام ثابت قدم هستند.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و به اشتغالزایی برای زندانیان توجه شود تا بعد از دوران محکومیت زندانی یک شغل پایدار داشته باشد تا دیگر به زندان باز نگردد.

تقویت ارتباط با معتمدین جامعه و تشکل‌های مردمی 

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل تسنن ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد:  تحول در سیستم قضایی امید را در جامعه زنده کرده است و مردم امروز نسبت به اجرای عدالت توسط سیستم قضایی امیدوار هستند و در برهه حساس کنونی، مردم‌داری، مهرورزی نگاه تخصصی سیستم قضایی جمهوری اسلامی مانع تحقق تصویرسازی اشتباه و غلط از سیستم عدالت کشورشد.

وی افزود: رفتار زندانبانان در زندان نشانگر حاکمیت قانون و اسلام در زندان و مسئولان زندان باید الگویی برای زندانیان باشند و رافت اسلامی و شخصیت متجلی برگرفته از دین مبین اسلام در رفتار مسئولان زندان‌ نمود پیدا کند.

ماموستا کلشی نژادبیان کرد: ارتباط مناسب با معتمدین جامعه، کانون‌ها و تشکل‌های مردمی باید تقویت و مسیر کمک‌رسانی به زندانیان غیر عمد هموار شود.

وی ادامه داد: امنیت برای همه است و در آن صورت همه انسان‌هایی که در آن جامعه زندگی می‌کنند می‌توانند در بستر آرامش و صلح، احساس امنیت کنند و این یکی از اوامر دینی است که بر آن تأکید می‌شود و خداوند متعال آن را به عنوان یکی از نعمت‌های مسلمانان و مومنان معرفی می‌کند و آنان باید  شاکر نعمت الهی باشند.

ثبت نام رایگان 203 دانش‌آموز خانواده زندانیان در مدارس

مجتبی محمدی مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار کرد: در سال 1400 برابر آمار اعزام زندانیان به کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی برای کار در رتبه دوم کشور قرار گرفتیم که این امر نشان از توجه ویژه به موضوع بسیار مهم اشتغال بوده و یک هزار و 800 نفر از زندانیان استان مشغول به فعالیت بوده و تعدادی از زندانیان در بخش‌های فنی‌حرفه‌ای، قالی‌بافی، خیاطی و منبت‌کاری در کارگاه‌های داخل زندان و مابقی در کارخانه‌های استان و بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

وی افزود: خانواده زندانیان در همه موارد مورد توجه بوده و در زمینه مختلف درمانی و معیشتی مورد حمایت قرار می‌گیرند  و در همین راستا، 750 نفر از مددجویان برای گذراندن ادامه حبس خود به زندان باز منتقل شدند که ضمن کار و درآمدزایی، برای اعضای خانواده خود نیز ایجاد اشتغال کرده‌اند.

محمدی بیان کرد: صدور پابند الکترونیکی با تایید دو قاضی مستقر در زندان انجام می‌شود و تاکنون 492 زندانی در استان از پابند الکترونیکی استفاده کردند و آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشوری را در این رابطه کسب کرده و ارتقای کیفیت اسکان و تغذیه زندانیان از اولویت‌های اداره‌کل است که امسال افزایش 6 هزار متری فضای ورزشی، کارگاه‌های اشتغال‌زایی و اسکان زندانیان به این اولویت‌ها افزوده شده است.

وی ادامه داد: 203 دانش‌آموز خانواده زندانیان نیازمند به‌صورت رایگان در مدارس ثبت نام شدند و رویکرد ما یک نگاه تخصصی به زندان و زندانیان است تا مانع بروز آسیب‌های اجتماعی در این راستا شویم و با توجه به مصوبه سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی مبنی بر اختصاص یک هزار میلیارد ریال به زندان‌های استان 400 میلیارد ریال فقط در پروژه زندان سلماس هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است در این مراسم از مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی قدردانی و مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha