گزارشی از فعالیت‌های خانه قرآن محمد رسول الله(ص) شهرستان آزادشهر + عکس
کد خبر: 4099136
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

گزارشی از فعالیت‌های خانه قرآن محمد رسول الله(ص) شهرستان آزادشهر + عکس

خانه قرآن محمدرسول‌الله(ص) روستای قورچای شهرستان آزادشهر از سال 90 فعالیت‌اش را آغاز کرده است. کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، احکام، حفظ موضوعی قرآن و حفظ جزء سی، کلاس‌های تفسیر، تجوید، اخلاق، اردوهای تفریحی، برنامه ورزشی، مراسم جشن ولادت و شهادت ائمه اطهار‌(ع) قرائت ادعیه، تربیت دینی و کاربردی نمودن سبک زندگی اسلامی از جمله فعالیت‌های این خانه قرآن است.

آخوند سلیمان قورچایی مدیرخانه قرآن محمد رسول الله(ص) روستای قورچای شهرستان آزادشهر در گفت وگو با ایکنا از گلستان در مورد فعالیت این خانه قرآن بیان کرد: خانه قرآن محمدرسول‌الله(ص) از سال 90 فعالیت‌اش را آغاز کرده است. کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، احکام، حفظ موضوعی قرآن و حفظ جزء سی از جمله کلاس‌هایی است که این مرکز ویژه گروه سنی چهار سال به بالا برگزار می‌کند.

مدیرخانه قرآن محمد رسول الله(ص) روستای قورچای شهرستان آزادشهر با بیان اینکه بیش از 50 قرآن‌آموز ازکلاس‌های این مرکز استفاده می‌کنند، افزود: کلاس‌های تفسیر، تجوید، اخلاق، اردوهای تفریحی، برنامه ورزشی، مراسم جشن ولادت و شهادت ائمه اطهار‌(ع) قرائت ادعیه، تربیت دینی و کاربردی نمودن سبک زندگی اسلامی در راستای نیل به تمدن درخشان اسلامی مطلوب از قرآن کریم از دیگر برنامه‌های معنوی و تربیتی این خانه قرآن است.

آخوند قورچایی به چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی خانه قرآن‌ها اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه اهتمام ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی و فراگیری آموزه‌های قرآنی دارند، لذا مکانی که برای این خانه قرآن در نظر گرفته شده با کمک خیرین این منطقه بوده است که اگر مربیان قرآن مورد حمایت مسئولین قرار بگیرند مسلما سبب رونق این مراکز خواهند بود.   

 مدیرخانه قرآن محمد رسول الله(ص) روستای قورچای شهرستان آزادشهر با بیان اينكه قرآن کریم در هر مرحله از زندگی می‌تواند یک پشتوانه بسیار مهم و قوی برای انسان باشد افزود: قرآن سبب‌ اصلاح فرد و جامعه می‌شود و انسان را از جهل و تاریکی به سوی نور و رحمت رهنمون می‌سازد و عمل بدان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نقش به‌سزایی دارد.

آخوند قورچایی با بیان‌اینکه امروزه دشمن، جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده و با انواع ترفندها و حيله‌ها آن‌ها را از صراط مستقیم و آرمان‌های انقلاب دور می‌سازد، تثریح کرد: وظیفه خانواده این است که فرزندان خود را از کودکی با مفاهیم قرآن آشنا کنند تا قرآن با روح و جسمشان پیوند خورده و از این گنجینه الهی بهره‌مند شوند.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های شهدا و رشادت‌های شهدای اسلام را دیگر اهداف این خانه قرآن دانست و گفت: یکی از برنامه‌های این خانه قرآن این است یادگیری قرآن با نام یکی از شهیدان متبرک شده تا قران آموزان با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا و ادامه دهنده راه آنها باشند.  

انتهای پیام
captcha