برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی قرآن در دیواندره
کد خبر: 4098859
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی قرآن در دیواندره

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی قرآن شامل روخوانی و روانخوانی در خانه‌های قرآن دیواندره خبر داد.

آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: کلاس‌های آموزش عمومی قرآن کریم شامل روخوانی و روانخوانی در سطح خانه‌های قرآن شهرستان دیواندره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‌های آموزشی در مقطع کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، افزود: سرفصل‌های آموزشی این دوره نیز مشتمل بر آشنایی با حروف عربی، حرکات کوتاه و کشیده، علائم سکون و تشدید و تنوین و مد، حروف ناخوانا، قواعد اشباع و خواندن تنوین نزد ساکن و وقف و علائم آن بوده و به قرآن آموزان حاضر در دوره ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: به افرادی که حد نصاب آزمون شفاهی پایانی را کسب کنند، گواهینامه مربوطه از طرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت مستمر خانه قرآن شمس به عنوان یکی از خانه‌های قرآن فعال این شهرستان افزود: خانه قرآن شمس از سال ۱۳۹۵ با دریافت مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان مشغول به فعالیت در شهرستان دیواندره است.

مرادی در پایان یادآور شد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی را با مدیریت نسیبه یزدان ستا در طول سال و در مناسبت‌های ملی دینی به صورت مستمر برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha