دشمنان نمی‌توانند با صدور انقلاب اسلامی مقابله کنند
کد خبر: 4098694
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
امام جمعه ایلام:

دشمنان نمی‌توانند با صدور انقلاب اسلامی مقابله کنند

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان نمی‌توانند در مقابل موج علمی ایران و صدور انقلاب اسلامی مقابله کنند. اینکه رئیس جمهور آمریکا گفته است که ما ایران را آزاد می‌کنیم به یک طنز خیلی شبیه‌تر است.

امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز، ۲۰ آبان در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: حضور بابصیرت مردم خداجوی ما موجب شد تمام نقشه‌های پرهزینه دشمن نقش بر آب شود که از این حضور دشمن‌شکن، با صلابت و امیدآفرین برای نیرو‌های ارزشی هم در داخل کشور و هم در سطح جهان تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه غرب امروز می‌بینید که جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری با سرعت حیرت‌انگیز در آینده نزدیک وضعیتی را به وجود می‌آورد که فراتر از تصور آن‌ها است گفت: پیشرفت علمی توام با معنویت ایران را بر فراز قله موفقیت در سطح دنیا قرار می‌دهد و تجربه دشمنان ملت ایران اسلامی، این بوده است که نمی‌توانند در مقابل موج علمی ایران و صدور انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور، مقابله کنند. اینکه بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که ما ایران را آزاد می‌کنیم به یک طنز خیلی شبیه‌تر است.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: دشمن تلاش کرد که با اغتشاش به امنیت کشور آسیب بزند. ما تجربه سال‌های گذشته را داریم، استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی، فراتر از آن است که عریان شدن مزدوران آن‌ها در کف خیابان‌ها در داخل و خارج از کشور، تزلزلی در آن ایجاد کند. دشمنان متوجه باشند که مرد و زن ایرانی با آغوش باز به استقبال شهادت می‎‌رود، ولی زیر بار ذلت بیگانه نمی‌رود.


امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم ما در ۱۳ آبان به میدان آمدند و نشان دادند که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و مخالف طرح‌های شیطانی عبری، غربی و عربی دشمنان هستند، افزود: مردم ما می‌دانند که آمریکایی‌ها در هر جایی حضور پیدا کردند جز فقر، نابودی، تخریب و کشتار چیزی برجای نگذاشتند و مردم ما بر این باورند با وجود مشکلات معیشتی و بیکار به یاری خداوند کمک مردم و حرکت جهادی دولت سیزدهم، این مشکلات به زودی حل خواهد شد.


کریمی تبار تاکید کرد‌: آمریکایی‌ها در همین آبادان، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحقیر زیادی نسبت به مردم ایران روا داشتند و از ملت ایران حق توحش می‌گرفتند و این تجربه تلخ استیلای آمریکا و انگلیس بر کشور را داریم، امروز غرب می‌بیند که جمهوری اسلامی در موقعیتی قرار گرفته است که روسیه نیاز به حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی داشته و پیمان‌ها مهم و راهبردی بین دو کشور منعقد شده است و جمهوری اسلامی دارد به تاریخ پرافتخار گذشته که از کشور‌های قدرتمند در جهان در گذشته بوده است، برمی گردد.


وی در پاسخ بایدن گفت: شما می‌خواهید ایران را از دست کی آزاد کنید؟ از دست مردم آزاد کنید! شما می‌خواهید حاکمیت ایران در دست بگیرید و مستعمره شما باشد، باید گفت که گذشت آن زمانی که شما قدرت دنیا بودید، اکنون شما به فکر زمستان سرد خود باشید، انرژی را برای مردم خود تامین کنید که از سرما نمیرند، اگر می‌توانید اوکراین را آزاد کنید که نمی‌توانید، شما اگر می‌توانستید عراق را از دست نمی‌دادید، سوریه را از دست نمی‌دادید، شما که تمام امکانات خود را برای تغییر رئیس جمهور سوریه بسیج کردید و نتوانستید و خواست جمهوری اسلامی بر توان نظامی و اقتصادی شما غلبه کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: آمریکا اگر می‌توانست از افغانستان فرار نمی‌کرد و توان مقابله خود را در طالبان از دست دادند، امروز دیگر آمریکا قدرت مسلط جهان نیست، مشکلات امروز آمریکا در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و سایر حوزه‌ها در جامعه آمریکا فراگیر شده است، آمریکایی‌ها ۴۰ سال برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کردند و بعد از ۴۰ سال اعلام کردند که ما قدرت تغییر نظام جمهوری اسلامی را نداریم و البته که نخواهند داشت.

کریمی تبار گفت: امید به اصلاح وضع موجود در مردم ما جوانه زد و نمونه آن هم در زمانی که قدرت آمریکا رو به افول است، پیشرفت موشکی جمهوری اسلامی است که اگر دیروز تجربه موشک نقطه زن بالستیک را به رخ جهان کشید و علیه دشمنان و داعش به کار گرفته شد، امروز شاهد موشک پرسونیک هستیم که قابلیت عبور از همه سامانه‌های ضد موشکی را دارد و تا ده‌ها سال دشمنان ما به چنین چیزی دست پیدا نمی‌کنند.


وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر دشمن هزینه سنگین، برنامه‌ریزی و طراحی سنگینی کرد، عناصر فریب خورده را به میدان آورد که شناسایی شدند و اکثر مواجب بگیرانی که امنیت کشور را به خطر انداخته و به ملت خیانت کردند در محکمه به سر می‌برند و دیگران هم در چتر اطلاعاتی مدافعان امنیت ما قرار دارند.


کریمی‌تبار گفت: برخی جوان‌های خام در اغتشاشات به خاطر تبلیغات دشمن فریب خوردند که من از مسئولان امنیتی خواهش می‌کنم حساب این جوانان کم تجربه و فریب خورده را جدا کنند و این‌ها را مشمول مهربانی و رافت اسلامی قرار بدهند، این‌ها فرزند ما هستند و اشتباهی کردند باید به گونه‌ای با آنان برخورد شود که مایوس نشوند.


وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، گفت: برگزاری یادواره در زمانی مناسب بود که دشمن انتظار داشت جامعه ما نسبت به شهدا فاصله داشته باشند، اما در یک روستا بیش از ۶ هزار نفر از اقشار مختلف و ده هشتادی‌ها حضور داشتند و کمیت و کیفیت عالی داشت که قابل تحسین است و مردم ما نشان دادند پایبند به شهدا بوده و نسبت به قاتلان شهدا نفرت دائمی دارند.


کریمی‌تبار تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم ولایت استان همچون سال گذشته که در کنگره سرداران و سه هزار شهید استان، سنگ تام گذاشتند، یادواره‌های شهدا را متناسب با مقدرات برگزار کنند که یاد شهدا در جامعه ما زنده باشد که اگر از این مهم غفلت کنیم دشمنان برای فریب جوانان ما اقدام می‌کنند.

 

وی در پایان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: هفته آینده روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب است، توجه به کتاب در جامعه امروز برای ما ضروری است و این میراث مهم نیابد مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ۲۰:۴۲
0
0
صدور انقلاب بشکل کنونی بمعنی گسترش اسلام هراسی است هرچند باعث گسترش و نفوذ قدرت حاکمیت در سراسر جهان بقیمت نابودی سرمایه های ملی میشود. عقایدی که از روی ترس شکل گیرند فاقد دوام و اعتبار و ارزش معنوی و الهی است و در فرصت مناسب کنار زده میشود. عقاید دینی که ادعای غیرقابل مشاهده و اثبات حقانیت انها سخت و تنها در تجربیات شخصی قوام می یابند، محدودیتها و فرایض متعدد را بهمراه دارد، و درک و تحمل و پایبندی افراد در انجام وظایف دینی متفاوت خواهد بود.
captcha