رضایت خدا مهم‌ترین عامل موفقیت در زندگی است
کد خبر: 4098149
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در خراسان:

رضایت خدا مهم‌ترین عامل موفقیت در زندگی است

رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در خراسان بر اهمیت توجه به تهذیب نفس و اخلاق‌مداری در کنار تحصیل علم تأکید کرد و گفت: کسب رضایت خدا در زندگی مهم‌ترین عامل موفقیت است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست هفتگی «قدم‌های موفقیت در طلبگی» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان، شامگاه سه‌شنبه، 17 آبان‌ماه در مرکز زبان و معارف اسلامی خواهران این نمایندگی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع طلاب خواهر مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعةالمصطفی در خراسان با تأکید بر آثار شکرگزاری از خالق هستی اظهار کرد: روایت است بعد از هر نماز سر را به سجده بگذاریم و ۳ مرتبه شکراً لله بگوییم و از توفیقاتی که خداوند متعال بر ما ارزانی داشته، تشکر کنیم.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ضمن اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه‌ با اهمیت انس شکر الهی با زبان، قلب، مغز و فکر آدمی، مقابله با ایجاد تردید در هدف را مهم ارزیابی و بیان کرد: گاهی شیطان وارد ذهن می‌شود و در هدف متعالی انسان تردید ایجاد می‌کند؛ در این موقع تلاوت سوره ناس و پناه بردن به خدا از شر و آفات شیاطین انس و جن بهترین راهکار است.

وی بر اهمیت توجه به تهذیب نفس و اخلاق‌مداری در کنار تحصیل علم تأکید کرد و گفت: از همان ابتدای طلبگی باید کسب رضای الهی، توفیق سربازی امام زمان(عج) و عمل به وظیفه الهی را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم؛ چرا که ملاک رضایت الهی، رضایت ولی خدا و امام زمان(عج) است و کسب رضایت خدا در زندگی مهم‌ترین عامل موفقیت است.

انتهای پیام
captcha