اجرای طرح «هنر زندگی» در دانشگاه شهید چمران اهواز
کد خبر: 4097994
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

اجرای طرح «هنر زندگی» در دانشگاه شهید چمران اهواز

طرح «هنر زندگی» با همکاری اندیشکده‌ سبک زندگی اسلامی برای نخستین بار در دانشگاه شهید چمران اهوزا اجرا می‌شود.

نشست خبری طرح «هنر زندگی»به گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در آیین رونمایی از طرح «هنر زندگی» که روز گذشته 16 آبان در تالار اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه حمایت می‌کنیم زیرا این برنامه موجب پویایی هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح «هنر زندگی» در این دانشگاه اظهار کرد: خوشبختانه بسترهای لازم برای اجرای این طرح در آمفی‌تئاترها، سراهای دانشجویی، دانشکده و دیگر بخش‌های دانشگاه فراهم است و امیدواریم اجرای این برنامه‌ها بتواند آسیب‌های رسیده به جامعه به واسطه فعالیت‌های فضای مجازی را ترمیم کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا بخشی از فعالیت‌های آموزش عالی کشور به‌صورت برخط ارائه‌شده است. بهره‌گیری از فضای مجازی در این دوران موجب شد که ارتباطات آموزشی، علمی، پژوهشی و... با مجامع بین‌المللی و داخلی همچنان برقرار باشد، اما از سوی دیگر این فضا معایبی نیز  برای جامعه جوان کشورمان داشته است.

همچنین غلامحسین مکتبی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست، بیان کرد: طرح «هنر زندگی» با همکاری اندیشکده‌ سبک زندگی اسلامی برای نخستین بار در این دانشگاه اجرا می‌شود.

وی افزود: بسترهای لازم برای اجرای این طرح در پردیس دانشگاه و همچنین مجتمع‌های خوابگاهی از چندی پیش فراهم و برای اجرای آن برنامه‌ریزی‌شده است و تلاش خواهیم کرد این برنامه بتواند تأثیرگذاری لازم را بر نسل جوان و دانشجویان داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «دانشگاه کارخانه آدم سازی است»؛ از این‌ رو انجام برنامه‌های فرهنگی ویژه دانشجویان در دستور کار این معاونت قراردارد.

مکتبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حوادث اخیر در کشور، عنوان کرد: ایشان فرمودند که حوادث اخیر کشور نباید اهداف شما را تحت تأثیر قرار دهد  و بر این اساس در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تلاش کردیم که طرح «هنر زندگی» هرچه سریع‌تر در دانشگاه اجرا شود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ حسین عباسی‌اصل مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی اهواز به بیان توضیحاتی درباره اهداف این مجموعه و برنامه‌های تدوین‌شده در طرح «هنر زندگی» پرداخت. 

 

انتهای پیام
captcha