مشکل اعتبار در اجرای مفاد سند قرآنی همدان مرتفع شود
کد خبر: 4097568
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

مشکل اعتبار در اجرای مفاد سند قرآنی همدان مرتفع شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بیش از دو سال برای تهیه سند قرآنی استان همدان زمان صرف شده است، با وجود تصویب برای اجرای مفاد آن در عرصه عمل مشکل اعتبار وجود دارد.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز ۱۵ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: بودجه‌ تخصیص یافته به نوسازی اردوگاه‌های تفریحی و تربیتی دانش آموزان در سطح مدارس استان در همین زمینه باید هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه‌های تربیتی باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شوند، گفت: مراکز تربیتی کودک در این زمینه باید حضور فعال داشته باشند. در سال جاری آماده سازی بخشی از اردوگاه‌ها در اولویت قرار گیرد و از بودجه‌ها قرار داده شده در راه اندازی اردوگاه ها استفاده شود.

وی با اشاره به نگاه تبیینی و تربیتی در اردوگاه‌ها گفت: ۱۰ نفر از مربیان که توانایی ارتباط با نوجوانان را دارند، در دوره‌های تربیتی که در سطح کشور برگزار می‌شود شرکت کنند تا در اردوگاه‌ها بتوانند نگاه تربیتی را القا کنند، آموزش و پرورش می‌تواند در این زمینه از حوزه علمیه و از افراد متخصص کار کودک و نوجوان کمک بگیرد.

آیت‌الله شعبانی تاکید کرد: بسیاری از دانش آموزان به دلیل هزینه‌ توان رفتن به اردو را ندارند، در این زمینه شهرداری ۴، ۵ اتوبوس به صورت رایگان در اختیار آموزش پرورش قرار دهد تا از هزینه‌هایشان کم شود، در زمینه تامین تغذیه نیز اداره صمت همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی گفت: اردوهای طرح معرفت علاوه بر دانش آموزان برای معلمان برگزار شود چرا که برخی از معلمان به علت داشتن شبهات، مسائل را نمی‌توانند آنطور که باید در مدارس و کلاس درس تبیین کنند.

امام‌جمعه همدان با اشاره به گفته رهبر فرزانه انقلاب که نسل جوان باید با آموزه‌های دفاع مقدس آشنا شوند، افزود: در سطح استان نیازمند نمایشگاه دائمی دفاع مقدس هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: باتوجه به ارائه سند فرهنگی استان در شورای فرهنگ عمومی همدان، باید این سند رسانه‌ای شده تا کارشناسان با مطالعه دقیق بتوانند آن را نقد کنند و در ادامه از این نظر و ایده‌های کارشناسان استفاده شود.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: بیش از دو سال برای تهیه سند قرآنی استان همدان زمان صرف شده است، با وجود تصویب برای اجرای مفاد آن در عرصه عمل مشکل اعتبار وجود دارد.

امام جمعه همدان در پایان گفت: برای رفع مشکل نبود بودجه فرهنگی در استان بعضی از منابع که در اختیار بخش خصوصی است در اختیار موسسات خیریه قرار داده شود تا تمام درآمد آن جهت امور فرهنگی هزینه شود.

انتهای پیام
captcha