کم‌کاری فرهنگی، امنیت را به خطر می‌اندازد
کد خبر: 4096613
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵

کم‌کاری فرهنگی، امنیت را به خطر می‌اندازد

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه حمله داعشی‌ها به حرم شاهچراغ(ع) اثبات کرد که دشمن در دشمنی خود پایدار است، گفت: کم‌کاری فرهنگی، امنیت را به خطر می‌اندازد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارسبه گزارش ایکنا از فارس، جعفر ترک‌زاده، سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز عصر چهارشنبه، 11 آبان در مراسم معارفه‌اش ضمن یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی تکفیری شاهچراغ(ع)، گفت: حمله داعشی‌ها به حرم مطهر اثبات کرد که دشمن در دشمنی خود پایدار است و از هر روزنه‌ای برای نفوذ و ضربه زدن به ملت و نظام ما استفاده می‌کند لذا باید هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر کم کاری در کار فرهنگی صورت گیرد، باید در عرصه امنیت فعالیت بیشتری انجام شود، افزود: در کنار برنامه‌های مهارتی و تخصصی، یکی از اهداف و رویکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس تقویت بُعد فرهنگی خواهد بود.

ترک‌زاده، مهارت‌محوری را یکی از بهترین مزیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به دانشگاه‌های دیگر دانست و گفت: تربیت دانشجو‌های با سرپنجه‌های قوی برای تأثیرگذاری بهتر در بخش صنعت کشورمان توسط دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خودش به تنهایی برای توسعه کفایت می‌کند و پیشران در فعالیت محیطی خواهد بود.

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، تقویت وجه بین‌المللی را در دانشگاه با حضور دانشجویان خارجی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که پذیرش دانشجویان خارجی و توسعه آموزش‌های بین‌المللی انجام شود.

وی با بان اینکه با توجه به ماهیت نهادی دانشگاه‌ها به دنبال اهداف بزرگ خواهیم بود، گفت: دانشگاه باید بتواند در محیط خود منشأ تاثیر باشد اما در عین حال باید متوجه کارآمدی درونی و بیرونی باشیم و اگر در وجه خود موضوعی داشته باشد و نتواند در درون کارآمد باشد امکان موفقیت ما کم خواهد شد.

محمد جامعی رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این دانشگاه در استان، گفت: دانشجویان دانشگاه فنی با آموختن مهارت‌های لازم و کاربردی در زمینه‌های مورد نیاز صنعت در پویایی جامعه تلاش می‌کنند.

وی شیوع بیماری کرونا و آغاز آموزش مجازی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در زمان کرونا، میزان آشنایی دانشجویان فنی و حرفه‌ای با دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز کم شده است بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه شود.

جامعی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بازوی مهارتی نظام آموزشی کشور دانست و تأکید کرد: حضور جوانان در مراکز رشد به دلیل عدم ساخت محصولات منجر به ایجاد شرکت‌های نرم‌افزاری می‌شود و مرکزی برای نمونه‌سازی و تولید انبوه وجود ندارد لذا کنسرسیوم فناوری و ساخت در استان فارس به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور معاون فناوری وزیر علوم و در شیراز آغاز به کار کرد و می‌تواند تحولی را در شرکت‌های دانش بنیان فارس و کل کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایده‌های جوانان در شیراز ساخته شود و تشویقی برای جوان‌ها که به سمت شرکت‌های ساخت باشند و عمدتا به نرم‌افزاری تنها اکتفا نکنند؛ وزارت نفت به میدان آمده و نمایندگان مجلس استان حمایت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات محمد جامعی قدردانی و جعفر ترک‌زاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز معارفه شد.

انتهای پیام
captcha