آنفلوآنزا در یزد 7 قربانی گرفت
کد خبر: 4096417
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

آنفلوآنزا در یزد 7 قربانی گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به آمار ابتلای 404 نفر به ویروس آنفلوانزا، از فوت 7 یزدی به دلیل ابتلا به این بیماری خبر داد.

مسعود میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی، مسعود میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: در رصد روزانه بیماران مراجعه‌کننده در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به آنفلوآنزا در استان بوده‌ایم که در مقایسه با سال قبل موارد مثبت آنفلوانزا در استان افزایش قابل توجهی داشته است.

وی از افزایش 27 نفر مبتلای دیگر به جمع آنفلوآنزایی‌های استان طی مدت ۲۴ ساعت خبر داد و افزود: تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان 377 نفر بود که این رقم تا روز دهم همین ماه به 404 نفر رسید.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: متأسفانه تاکنون 7 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

میرزائی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می‌شود، توصیه کرد: همشهریان از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک جداً خودداری کنند و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه و داروی متناسب با بیماری را دریافت کنند.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مراکز آموزشی، شست و شوی مداوم و مکرر دست‌ها با آاب و صابون و نوشیدن مایعات فراوان را از عمده راه‌های پیشگیری از این بیماری بیان کرد و افزود: افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز اموزشی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به افراد در معرض خطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، آسم و فشار خون و همچنین افراد دارای چاقی مفرط توصیه کرد با نظر پزشک معالج به داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، کادر بهداشت و درمان، بانوان باردار، سالمندان آسایشگاه‌ها و جانبازان و ایثارگران برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی در سطح استان یزد مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha