طرح مسئله جنسیتی و قومیتی گسل ایجاد شده از سوی دشمن است
کد خبر: 4095739
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

طرح مسئله جنسیتی و قومیتی گسل ایجاد شده از سوی دشمن است

مدرس دانشگاه همدان با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن چندین شکاف و گسل را طراحی کرد، گفت: در ماجرای اغتشاشات اخیر بحث قومیت مطرح شد که یک دختر کرد کشته شد و از سوی دیگر شعارهایی در مورد زنان داده شد تا عده‌ای از آنان را با خود همراه کنند.

جمشید قاسمی مدرس دانشگاه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، جمشید قاسمی، از مدرسان دانشگاه‌های همدان، شب گذشته، هشتم آبان‌ماه در یادواره شهید رضا صفری از شهدای تخریب‌چی همدان که در حسینیه تفریجانی‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن چندین شکاف و گسل را طراحی کرد،  گفت: داستان همسایگی ما با مردم کُرد بحث یکی دو روزه نیست، در ماجرای اغتشاشات اخیر بحث قومیت مطرح شد که یک دختر کرد کشته شد.

وی افزود: گسل دیگری که در این جریان ایجاد شد طرح مسئله جنسیتی و موضوع زنان بود که با شعارهای خود توانستند تعداد زیادی از بانوان را با خود همراه کنند، اگر با چشم آماری از جامعه و وضعیت بی‌حجابی را ملاحظه کنیم از صد نفر شاید یک نفر حجاب خود را پس از این جریان برداشته باشد و این نشان می‌دهد این افراد در اقلیت هستند، برعکس آنچه در فضای مجازی نشان می‌دهند و تبلیغ می‌کنند.

قاسمی با اشاره به شکاف دیگری که در این جریان از سوی دشمن ایجاد شد، تصریح کرد: دشمن از شکاف ایجاد شده توانست کمی بین نیروهای نظامی و مردم فاصله بیندازد.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: به گفته امام علی(ع) فتنه برکاتی دارد و یکی از این برکات نمایان شدن چهره منافقان است. در جریان اخیر کشور ما نیز طی این چند سال کومله و دموکرات در شمال غرب کشور پایگاه نظامی ایجاد کرده بودند که با این جریان این پایگاه لو رفته و منهدم شد. از طرف دیگر آذربایجان و ارمنستان در مقابل هم قرار گرفتند و مرزهای این قسمت کشورمان ناامن شد، جریان کف خیابان می‌توانست موجب غافل شدن از مرزها شود که این حیله نیز نقش بر آب شد.

قاسمی بیان کرد: هیچ کشوری به مظلومیت جمهوری اسلامی نیست که سلبریتی و ورزشکار و... از امکانات آن استفاده کرده و پول و مالیات مردم را دریافت کرده و به جایگاه و مقام رسیده اما علیه آن تبلیغ می‌کند. با حرفی که یکی از این سلبریتی‌ها در فضای مجازی بیان ‌کرد که پاکبانان و مأموران شهرداری نیروهای امنیتی هستند تعداد زیادی از این افراد خدوم مظلومانه در مشهد مورد ضرب و شتم و اصابت چاقو قرار گرفتند، این مظلومیت را در هیچ جای دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

وی با اشاره به کم‌کاری که در مباحث آموزشی و تربیتی از سوی نهادها و مسئولان صورت گرفته است، گفت: این چند سال آن‌طور که باید تبیین و روشنگری صورت نگرفته است؛ به‌طور مثال از ماجرای ترور ۱۷ هزار نفر از سوی مجاهدین خلق و مسائل این‌چنینی سخنی نگفته‌ایم، بلکه طی این سه سال و شیوع کرونا نوجوانان در فضای مجازی هرچه سلبریتی‌ها و بلاگرها بیان کرده‌اند دیده و شنیده‌اند.

انتهای پیام
captcha