غرب و تکفیری‌ها اهمیتی به حقوق بشر نمی‌دهند
کد خبر: 4095023
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

غرب و تکفیری‌ها اهمیتی به حقوق بشر نمی‌دهند

امام جمعه سلطانیه با اشاره به حادثه دلخراش و تروریستی شیراز گفت: این حادثه نشان داد که آنچه برای غرب و تکفیری‌ها اهمیتی ندارد، حقوق بشر است.

امام جمعه سلطانیه

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، ظهر امروز، ۶ آبان‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با تسلیت حادثه تروریستی در حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ و با بیان اینکه جرم ما و جرم و گناه زن و مرد و کودک و نوجوان و جوان زائر حرم شاه‌چراغ چه بود، اظهار کرد: جرم ما، مسلمان و شیعه بودن است، جرم ما این است که می‌خواهیم مستقل زندگی کنیم و قوی باشیم و پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: حادثه حرم شاهچراغ نتیجه اغتشاش اغتشاشگران است و عامل و عاملان این جنایت جانسوز باید مجازات شوند و دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه قضائیه با همه کسانی که امنیت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد عبرت‌آموز داشته باشند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه این حادثه نشان داد که آنچه برای غرب و تکفیری‌ها اهمیتی ندارد، حقوق بشر است و لذا رسانه‌های استکباری و مدعی حقوق بشر در این حادثه سکوت کرده‌اند، بیان کرد: دست جنایتکاران غربی، عبری و عربی همیشه آغشته به خون کودکان و مردم بی‌گناه است و کودک‌کشی عادت آن‌ها است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه آنها دلسوز ملت ایران نیستند و شعار زن، زندگی آزادی مثل شعارهای دیگرشان نیز دروغی بیش نیست و این دین اسلام است که زندگی و آزادی را برای زن به ارمغان آورد و با تشریع حجاب به زن شخصیت و آزادی داد و او را از نگاه نامحرمان حفظ کرد، افزود: منظور غرب از آزادی زن، برهنگی و بی‌بندباری است و این عین اسارت است و زنی که با رفتار و پوشش خود، نظر و نگاه دیگران را جلب می‌کند، آزاد نیست، بلکه در اسارت دیگران است.

وی با اشاره به ادعای غرب مبنی بر ارسال پهپاد از ایران به روسیه و با بیان اینکه این ادعا بدون هیچ دلیل و مدرکی مطرح می‌شود و هم ایران و هم روسیه این ادعا را رد کرده‌اند، اضافه کرد: این ادعا بهانه‌ای دیگر برای دشمنی، تحریم، اعمال فشار برای گرفتن امتیاز در مذاکرات است.

امام جمعه سلطانیه به تجمع ضدانقلاب در برلین آلمان اشاره کرد و با بیان اینکه برگزارکنندگان تلاش می‌کردند این تجمع را با عنوان مخالفان جمهوری اسلامی سازماندهی کنند تا با این اجتماع، اتحاد و همدلی مخالفان ایران را نشان دهند، بیان کرد: در این اجتماع اولاً اینکه ۹۵ درصد جمعیت ایرانیان مقیم اروپا شرکت نکردند و ثانیاً حتی دشمنان تجزیه‌طلب نتوانستند زیر یک پرچم جمع شوند و با ۱۶ پرچم حضور داشتند.

وی با اشاره به سقوط دولت انگلیس حامی اغتشاشگران در ایران بعد از ۴۵ روز از شروع به کار، گفت: سقوط دولت انگلیس نشانگر اختلاف داخلی در آن کشور است و البته به خاطر برخی مشکلات خصوصاً تورم ۴۰ درصد، کابینه بعدی هم به همين سرنوشت دچار خواهد شد.

حسینی‌نسب با گرامیداشت هشتم آبان، سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی و با بیان اینکه جوانان و نوجوانان نسل امروز با بصیرت هستند، یادآور شد: دشمن از استمرار حماسه شهید فهمیده‌ها وحشت دارد و به دنبال توقف روند تکرار حسین فهمیده‌ها است اما جوانان و نوجوانان دهه هشتادی انقلاب را به اوج خواهند رساند و دشمن ناکام خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha