شیخ نبیل قاووق: رئیس‌جمهور لبنان باید مستقل از قدرت‌های خارجی باشد
کد خبر: 4093255
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

شیخ نبیل قاووق: رئیس‌جمهور لبنان باید مستقل از قدرت‌های خارجی باشد

شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله با تاکید بر اهمیت استقلال سیاسی ریاست‌ جمهوری لبنان گفت: مداخلات سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان باعث اخلال در انتخاب رئیس‌جمهور شده است.

شیخ نبیل قاووق: رئیس‌جمهور لبنان باید مستقل از قدرت‌های خارجی باشدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، امروز طی سخنانی تاکید کرد: لبنان برای برون رفت از بحران نیازمند راه‌حل‌های سریع است.

شیخ قاووق گفت: اینکه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نمی‌خواهند لبنان از بحران خارج شود، دیگر بر کسی پوشیده نیست. آنها برای جلوگیری از گفت‌وگو و اجماع لبنانی‌ها تلاش می‌کنند.

شیخ قاووق گفت: آنچه در جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور می‌گذرد ثابت می‌کند که مداخلات سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان باعث اخلال در انتخاب رئیس‌جمهور در مهلت‌های مقرر در قانون اساسی شده است، زیرا آنها و پیروانشان می خواهند یک نامزد ریاست جمهوری را برای به چالش کشیدن و مقابله و کشاندن کشور به درگیری تحمیل کنند. همه می‌دانند که دو سفارت انتخابات را تعیین کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور انتخاب کنیم. جمهوری که در استخدام سفارتخانه‌ها نیست و در مماشات با هیچ یک از سفارتخانه‌ها دچار عقده حقارت نمی‌شود.

همچنین شیخ نعیم قاس معاون حزب الله امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در بیروت تصریح کرد: عناصر تکفیری بخش لاینفکی از طرح استکبار جهانی برای گسستن وحدت امت مسلمان هستند.

وی مقاومت را یکی از عناوین وحدت اسلامی توصیف کرده و گفت که مقاومت همه نیروهای مقاوم را در صحنه فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، ایران و یمن گردهم آورد.

نعیم قاسم از آزادسازی سرزمین‌های اشغالی به عنوان زبان مشترک میان نیروهای تشکیل دهنده محور مقاومت نام برد و افزود: ما توانستیم به موفقیت‌های زیادی برسیم و مقاومت شرافتمند ما وابسته و سرسپرده سیاست‌های دیگران نیست و این مقاومت می‌تواند حقوق غصب شده لبنان یعنی خاک اشغالی و دریا و نفت و گاز را به لبنانی‌ها بازگرداند.

انتهای پیام
captcha