آمریکا دلسوز ملت ایران نیست
کد خبر: 4091780
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

آمریکا دلسوز ملت ایران نیست

امام جمعه زنجان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت: آمریکا هیچ‌گاه دلسوز ملت ایران نیست.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی‌، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، ۲۲ مهرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تاکید بر رعایت تقوای‌ الهی، با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: گرانی و گران‌فروشی در جامعه باعث بداخلاقی خواهد شد و به طور روانی تاثیراتی در سوء خُلق دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که اخلاق را به ظرف اسلام تشبیه‌ کرده بود، افزود: اسلام حُسن خُلق است و نشانه مسلمانی ما، به طوری که امام علی (ع) فرمودند که اخلاق نیکو همه خوبی‌ها است‌ و مسائلی مانند گرانی تاثیر ویژه‌ای در اخلاق دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که سوء خُلق زندگانی را کدر و تیره می‌کند، ادامه‌ داد: دومین ضرر این مسئله از بین رفتن امانت‌داری در جامعه است؛ چراکه لازمه یک جامعه خوب، حفظ حقوق افراد و برترین حقوق، امانت‌داری است.

وی با اشاره به اینکه شان، منزلت، حق، آبرو و حرمت در سایه امانت‌داری و رعایت حقوق مفهوم پیدا می‌کند، اضافه‌ کرد: نقطه مقابل امانت‌داری، خیانت بوده که زشت‌ترین بُعد اخلاقی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به گفته امام علی (ع) درباره‌ اینکه زیباترین شاخصه اسلام، امانت‌داری است، ابراز کرد: ایشان فرمودند که هر جایی خیانت، حقه‌بازی و کلک زیاد شود، برکت از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به ضربه روحی، افسردگی و دلخوری در افراد جامعه به تبع گرانی، اضافه‌ کرد: خداوند در سوره هود فرمود که بعد از ایمان به خدا، از گران‌فروشی پرهیز کنید.

امام جمعه زنجان در ادامه به امنیت اجتماعی جامعه اشاره و تصریح‌ کرد: امنیت اجتماعی‌ ضروری‌ترین مسئله جامعه است که مردم در سایه آرامش امنیت به رونق اقتصاد خواهند رسید و این جامعه در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره اینکه فشار و سختی باعث به ستوه آمدن صبر افراد خواهد شد، تشریح‌ کرد: از مردم مدین به خیر یاد شده است‌، به خاطر اینکه در آن جامعه خبری از گرانی نبود و خداوند گران‌فروشان را دچار عذاب الهی خواهد کرد.

وی با اشاره به ۲۲ مهرماه، روز ملی استاندارد و افزایش آگاهی درباره این نشان ملی، اذعان‌ کرد: علامت استاندارد به ما اطمینان و آرامش‌خاطر می‌دهد که در استفاده کالاها به خصوص مواد غذایی مطمئن باشیم.

آیت‌الله خاتمی با تبریک فرا رسیدن روز تربیت‌بدنی (۲۶ مهرماه)، به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ افسری اشاره و تاکید کرد: نگذاریم ورزش پلی برای ورود فرهنگ غربی شود.

وی با تاکید بر انجام ورزش برای حفظ سلامتی روح و روان، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: اینکه ورزشکار ما با فرستاده رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دهد، خود یک پیروزی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به گردهمایی زنان زنجانی‌ در دفاع از حجاب و آرمان‌های انقلاب، ابراز کرد: بصیریت بانوان در دفاع از آرمان‌های انقلاب و حیله دشمنان همواره دیده‌ایم؛ زنان زنجانی همانند گذشته نشان دادند حامی خون شهدا و انقلاب هستند، همان‌طوری که در گذشته اولین راهپیمایی را زنان علیه طاغوت برگزار کردند.

آیت‌الله خاتمی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری درباره دشمنی آمریکا و اسرائیل با اسلام، اذعان‌ کرد: امام فرمودند دشمنی آمریکا با ما به خاطر ضربه خوردن از اسلام و وحدت مسلمین است.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، ادامه ‌داد: ایشان فرمودند که دشمن در محاسبات خود درباره شمال‌غرب و جنوب‌شرق کشور دچار اشتباه است. من در میان قوم بلوچ زندگی کرده‌ام و آن‌ها عمیقاً به جمهوری اسلامی وفادار هستند. قوم کُرد نیز یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقه‌مند به میهن، اسلام و نظام هستند، بنابراین نقشه آن‌ها نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان از دیدن ایران پیشرفته می‌ترسند، بیان‌ کرد: آن‌ها سلطه بر ایران را می‌خواهند. ما نمی‌توانیم مثل عربستان باشیم؛ چراکه برای ما مشخص شده که آمریکا دلسوز ما نیست، آمریکا با وجود این همه تحریم و ندادن دارو و ... مورد اعتماد نخواهد بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اخلاق، انسانیت و اسلام به نیاز مبرم جامعه پاسخ خواهد داد، خاطرنشان‌ کرد: دست در دست‌ هم‌، پشت سر امام مسلمین برای ساختن ایرانی آباد تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha