واکنش‌ها به انتخاب رئیس‌جمهور عراق/ السودانی مأمور تشکیل کابینه
کد خبر: 4091680
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

واکنش‌ها به انتخاب رئیس‌جمهور عراق/ السودانی مأمور تشکیل کابینه

شیخ قیس الخزعلی و عمار حکیم انتخاب عبداللطیف رشید به ریاست جمهوری عراق را تبریک گفتند، از سویی رئیس‌جمهور جدید، محمد شیاع السودانی را مأمور تشکیل کابینه کرد.

شیخ قیس خزعلی، دبیر کل عصائب اهل الحق، با انتشار توییتی در صفحه رسمی خود تصریح کرد: موفقیت در انتخاب ریاست جمهوری عراق را به ملت سرافراز این کشور و نمایندگان آن‌ها در پارلمان تبریک می‌گویم.

خزعلی افزود: همچنین به عبداللطیف رشید به خاطر کسب مقام ریاست جمهوری در چارچوب قانون اساسی تبریک گفته و امیدوارم که این روند سیاسی با تشکیل دولت خدمت‌رسانی و ایجاد نهادهای قانونی تداوم یابد.

از سویی عمار حکیم، رهبر جریان حکمت، نیز حل‌وفصل بن‌بست سیاسی و انتخاب رئیس‌جمهور را به مردم عراق تبریک گفت.

حکیم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به مردم عراق که مشتاق حل بن‌بست سیاسی و تکمیل مراحل قانون اساسی برای تشکیل دولت بودند، تبریک می‌گویم.

حکیم ضمن تبریک به عبداللطیف رشید ابراز امیدواری کرد که دوره ریاست جمهوری رشید با همبستگی و یکپارچگی بین رؤسای سه قوه همراه بوده و از احزاب صحنه سیاسی عراق خواست تا مانند یک تیم هماهنگ برای تقویت مسیر دموکراتیک تلاش کنند.

محمد شیاع سودانی؛ مسئول تشکیل کابینه جدید عراق

عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور منتخب عراق، به صورت رسمی محمد شیاع السودانی را مأمور تشکیل کابینه کرد. رشید در دیدار با سودانی درباره سازوکارهای تشکیل «دولت خدمات‌رسانی» بحث و رایزنی کردند. فراکسیون اکثریت پارلمان عراق که از ائتلاف چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه و متحدان آن‌ها تشکیل شده است، با انتخاب نام «دولت خدمت‌رسانی» برای دولت پیش روی عراق، رویکرد خود را در زمینه سیاست‌های کلی دولت جدید مشخص کرده‌اند.

سودانی در نخستین اظهارنظر خود تأکید کرده است که در اسرع وقت نسبت به تشکیل کابینه جدید اقدام خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha