تعویق جلسه پارلمان لبنان برای تعیین رئیس‌جمهور
کد خبر: 4091601
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

تعویق جلسه پارلمان لبنان برای تعیین رئیس‌جمهور

پارلمان لبنان به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی، جلسه خود را برای تعیین رئیس‌جمهور این کشور به پنجشنبه آینده موکول کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پارلمان لبنان به دلیل نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در جلسه به حد نصاب قانونی که در قانون اساسی این کشور ذکر شده است، برگزاری جلسه انتخاب رئیس‌جمهور جدید را به پنج‌شنبه آینده موکول کند. فرد منتخب جانشین میشل عون، رئیس‌جمهور کنونی خواهد شد.

پارلمان لبنان در جلسه پیشین خود نیز که در 29 سپتامبر برگزار شد، نتوانست رئیس‌جمهور را انتخاب کند، زیرا هیچ نامزدی نتوانست دو سوم آرای نمایندگان را به دست آورد.

جلسه انتخاب رئیس‌جمهور مستلزم حضور دو سوم از 128 نماینده پارلمان است.

قانون اساسی همچنین حد نصاب آرای لازم برای انتخاب رئیس‌جمهور را با اکثریت دو سوم آراء در دور اول و اکثریت مطلق در دوره‌های رأی‌گیری بعدی تعیین کرده است.

رسانه‌های مهم برجسته‌ترین غایب جلسه امروز پارلمان لبنان را جنبش میهنی آزاد حامی میشل عون رئیس‌جمهور کنونی این کشور معرفی کرده‌اند.

این دومین باری است که پارلمان در انتخاب رئیس‌جمهور جدید ناکام می‌ماند، با توجه به وضعیت گروه‌های مختلف در پارلمان لبنان و وجود اختلافات جدید بین آن‌ها این کشور شاهد تداوم بحران سیاسی خواهد بود. رئیس‌جمهور و دولت بعدی لبنان با بحران‌های مهمی از قبیل بحران اقتصادی و همچنین مسئله آوارگان سوری مواجه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha