ترس دشمن از جهانی شدن اسلام است
کد خبر: 4091545
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

ترس دشمن از جهانی شدن اسلام است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوره معاصر، اسلام‌ستیزی و ایران‌ستیزی به اوج خود رسیده است، گفت: این ستیز با اسلام و ایران ریشه در این دارد که مکتب و ولایت محمد و آل محمد(ص)، امتداد جهانی پیدا کرده و بر این اساس غرب منفعلانه به ستیز برخاسته‌ و نگران این است که اسلام جهانی شود.

آیت الله کعبیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، 20 مهرماه در مراسم جشن میلاد رسول اکرم(ص) و عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مرکز علمی امام حسین(ع) با اشاره به آیه 33 سوره توبه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون» بیان کرد: از این آیه استفاده می‌شود که اسلام عزیز بر پایه مکتب اهل بیت(ع) سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

وی اظهار کرد: اسلام بر پایه حکمت، برهان، منطق، عقلانیت، معنویت‌، عدالت و برافراشته کردن پرچم پیامبر رحمت(ص) در سطح جهان به مثابه الگوی بشریت معاصر است، اگرچه در دوره معاصر، اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی و ایران‌ستیزی به اوج خود رسیده است. البته این ستیز با اسلام و ایران و مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی و راه نورانی امام و شهدا و مکتب ولایت، ریشه در این دارد که اسلام ناب و مکتب اهل‌ بیت(ع) و ولایت محمد و آل محمد(ص) امتداد جهانی پیدا کرده و غرب منفعلانه به ستیز برخاسته‌ و نگران این است که اسلام بر پایه هدایت، حقانیت‌، توحید، عدالت، کرامت انسان و رهبری الهی، جهانی شود.

آیت‌الله کعبی گفت: پیامبر اسلام(ص) در 23 سال توانست جامعه عقب‌مانده و جاهل را به جامعه‌ پیشرفته و فرزانه تبدیل و سنگ بنای تمدن نوين اسلامی را طراحی کند. امروز در دوران معاصر، اسلام ناب محمدی، بر پایه مکتب اهل‌ بیت(ص) و در امتداد مکتب غدیر و عاشورا در ایران توسط زعیم و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) بازتولید و عصر جدیدی بر پایه اسلام ناب و مکتب اهل‌ بیت(ع) در عصر غیبت آغاز شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این چهل و چند سال، ما قوی‌تر شدیم. آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آن در منطقه ضعيف‌تر شدند. جنگ هشت ساله شرق و غرب بر علیه ایران، ایران اسلامی را توانمند کرد و جبهه هشت سال دفاع مقدس به مقاومت منطقه و به یک پروژه بین‌المللی اسلام تبدیل شد. پس از آن غرب در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در کنار تحریم اقتصادی و انباشت ثروت، قدرت و شيطنت برای از بین بردن صدای رسای اسلام تلاش کرد، اما به جایی نرسید و شکست خورد.‌ سروصدایی که در گوشه و کنار کشور می‌بینید، ریشه در اسلام‌ستیزی، قرآن‌ستیزی، پیامبرستیزی و ایران‌ستیزی دارد. لذا، قرآن آتش زدند، با حجاب جنگیدند و مسجد آتش زدند. یک مسلمان ریشه‌دار چنین نمی‌کند. طراح اصلی آمریکا و صهیونیست است.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانات راهگشایی داشتند. ایشان فرمودند طراحان آمریکایی و صهیونیستی در اغتشاشات اخیر منفعل هستند و انفعال اینها در مقابله با پیشرفت، امنیت، آرامش، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است. تا زمانی که این اقتدار هست این دشمنی نیز هست و مسئولان به این مهم باید اهتمام داشته باشند.

وی افزود: راهبرد نظام جمهوری اسلامی عبور بر پایه هدایت‌های ولی فقیه، عبور و خنثی کردن تحریم‌ها، حل مشکلات بنیادی، نهضت ملی مسکن، نهضت ملی اشتغال، امیدآفرینی، اعتماد، عقلانیت و توجه به رسانه‌هاست.

آیت‌الله کعبی آموزش و پرورش را یک عنصر بنیادین در این ميان دانست و گفت: آموزش و پرورش به معنای عام کلمه، توجه به هدایت توانایی جوانان این مرز و بوم است. همه فعالان و مراکز فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و... باید طرح بنیادین و عملیاتی برای دینداری جوانان داشته باشند؛ ان‌شاء‌الله در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و اتحاد و همبستگی، توطئه‌ها به شکست خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه خوزستان در فتنه اخیر امتحان خود را خوب پس داد و ما از اقوام خوزستانی تشکر می‌کنیم که به بی‌غیرتی و تعدی به اسلام و ایران جواب منفی دادند، اظهار کرد: ما با اتحاد و همبستگی می‌توانیم از این چالش‌ها عبور کنیم. توصیه رهبر معظم انقلاب این است که این اغتشاشات حتی‌المقدور امنیتی نشود و باید فضای امنیتی را به فضای اجتماعی تبدیل و مسائل را حل کنیم. البته اغتشاش‌گران و اخلال‌گران نظم و امنیت که آدم کشتند، قرآن آتش زدند و به ناموس بی‌حرمتی کردند باید به اشد مجازات برسند. ایران از این فتنه ضد دین سربلند بیرون خواهد آمد و قوی‌تر خواهد شد.

وی یادآور شد: حوزه‌های علمیه بسترساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) هستند و هر کس این لباس را می‌پوشد مسئولیتش در تبلیغ اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، حمایت از مردم و جهاد تبیین سنگین‌تر می‌شود. امروز، ۹ نفر از طلاب انقلابی حوزه علمیه به این لباس مفتخر می‌شوند.

انتهای پیام
captcha