دو پروژه استکبار در جهان اسلام
کد خبر: 4091317
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
حجت‌الاسلام شهریاری تشریح کرد:

دو پروژه استکبار در جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، به تشریح دو پروژه مهم استکبار جهانی در میان امت اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز ۲۰ مهر،‌ در مراسم افتتاحیه سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد،‌ با تبریک اعیاد ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به مهمانان حاضر و خیر مقدم به آنها و تشکر از حضور رئیس جمهور در این اجلاس گفت: طی دو قرن اخیر شاهد جنگ، خونریزی، کشتار و ترور در جهان اسلام هستیم لذا امسال موضوع کنفرانس به راهکارهای اجرایی اتحاد اسلامی ( عنوان شعار کنفرانس) اختصاص یافته است.

وی در تشریح دلایل این گرفتاری‌های جهان اسلام گفت: استکبار جهانی طی سده‌های اخیر دو پروژه اساسی را در جهان اسلام دنبال کرده است؛ اول ترکیبی از تجزیه و سرزمین سوخته با هدف ممانعت از پیدایش ابرقدرت اسلامی در منطقه است و هنوز در تلاشند این پروژه را به ویژه در عراق و سوریه دنبال کنند که با رشادت سردار سلیمانی ناکام ماند اما اکنون در سوریه پروژه سرزمین سوخته را پیگیری می‌کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: استکبار دنیای اسلام را پاره پاره می‌خواهد تا به چپاول و غارت سرمایه‌های جهان اسلام ادامه دهد و این برنامه را برای ترکیه، مصر و عربستان هم در آینده دنبال می‌کنند.
 
وی افزود: پروژه دوم ترویج فرهنگ سکولار و لیبرال در کشورهای اسلامی به ویژه در میان جوانان است تا اسلام را از درون تهی و غربی کنند زیرا می دانند اسلام دینی تمدن‌ساز و جهانی است که داعیه آخرالزمانی دارد و این خواب را از چشم‌ استکبار ربوده است. در حالی که اسلام دین رحمت است آن را دین خشونت معرفی کرده تا به اسلام هراسی دامن بزنند.
 
حجت‌‌الاسلام شهریاری در پایان به بیان راهکارهای مقابله پرداخت و گفت: باید اجتهاد را در همه مذاهب تجویر و ادب اختلاف رعایت شود.  همچنین جهاد تبیین از وظایف علما و افشاگری پروژه‌های دشمن از وظایف رسانه است و باید با استفاده از ابزارهای نوین، جهاد تبیین را در دستور کار داشته باشیم. ملت‌های اسلامی باید مطالبات بحق خود را در حکومت‌های خودکامه دنبال کنند. قومی‌گرایی و طایفه‌گرایی خلاف اسلام است و امت اسلام باید از آن بپرهیزند و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند و بدانیم که ملاک برتری در دین ما تقوا و ولایت الهی است. دنبال کردن روش‌هایی عقلایی برای رفع اختلافات و رقابت سازنده و سالم بین کشورهای اسلامی امور مهم و ضروری هستند.
 
بنابر گزارش خبرنگار ایکنا در ادامه مراسم افتتاحیه سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و بعد از سخنرانی رئيس‌جمهور، ۱۱ عنوان کتاب از آثار پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ۱۳ جلد رونمایی شد.
 
این آثار در سه حوزه؛ وحدت در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، آینده‌سازی تمدنی با تمرکز بر تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب و آثار اهل سنت در فضایل اهل‌بیت(ع) بود. 
انتهای پیام
captcha