دشمن‌شناسی باید سرلوحه امور متولیان فرهنگی و رسانه‌ای قرار گیرد
کد خبر: 4091290
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

دشمن‌شناسی باید سرلوحه امور متولیان فرهنگی و رسانه‌ای قرار گیرد

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن‌شناسی باید سرلوحه امور متولیان فرهنگی و رسانه‌ای قرار گیرد، گفت: یک افق یا برنامه مدون در حوزه فرهنگ وجود ندارد و دشمن با سوء استفاده و برنامه‌ریزی جنگ ترکیبی، حوادثی را در کشور و استان گیلان به وجود آورد.

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان عصر روز گذشته، 19 مهرماه در نشست با فعالان فضای مجازی استان گیلان که در سالن شاهد شهرستان رشت برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توطئه شوم قدرت‌های استکباری را نقش بر آب کرد، گفت: استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی دیرینه دارد، امام راحل توانست مردم را از نظام سلطه و ظلم نجات دهد.

وی حوادث اوایل انقلاب، انجام ترورهای متعدد و فتنه‌های دهه‌های اخیر را نمونه توطئه‌های علیه نظام مقدس دانست و افزود: جمهوری اسلامی 44 سال در حوزه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و روابط بین‌الملل با اعمال تحریم‌های گوناگون تحت فشار است، لذا دشمن می‌خواهد نقشه خاورمیانه را برهم بزند و برای انجام این کار داعش را که یک جریان عجیب در تاریخ بشریت بوده را به وجود آوردند و آن هم با شکست مواجه شد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه وقتی کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها باشد اداره آن سخت و دولت با چالش مواجه می‌شود، تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، آمریکا متوجه شد که این دولت با دولت‌های دیگر فرق دارد زیرا شعار این دولت ایستادگی در برابر استکبار است که شعار امام راحل نیز بود، به این دلیل دشمن مجدد انواع جنگ رسانه‌ای و فتنه را علیه این نظام آغاز کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به جراحی اقتصادی دولت اظهار کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی با جراحی اقتصادی ارز، اقدام بسیار مهمی در راستای حل مشکلات اقتصادی برداشت و پیش‌بینی می‌شد که معضلات زیادی برای کشور ایجاد شود تا حدی که حتی قیمت ارز به بیش از 60 هزار تومان برسد اما بعد از دو ماه کشور به ثبات رسید.

وی پیوستن جمهوری اسلامی به اتحادیه شانگهای و آزاد کردن هفت‌میلیارد تومان از دارایی ایران در کره جنوبی از اقدامات مؤثر دولت دانست و گفت: استکبار برای ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی به جنگ ترکیبی روی آورده و برای برنامه‌ای دقیق را مدون کرده که برای تحقق این کار انواع کشورهای مستکبر، سلطنت‌طلب‌ها و داعشی‌ها را نیز پای کار آوردند به گونه‌ای که در کردستان بحث شکاف امنیتی، در سیستان‌وبلوچستان بحث حمله به یک دختر 15 ساله و در دیگر نقاط مسئله حجاب را برای آغاز آشوب و اغتشاش انتخاب کرده است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه نفودی‌ها همواره با گرا دادن به دشمن برای ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند و حتی مسئله حجاب برای ایجاد فتنه در کشور توسط یک نفوذی به استکبار پیشنهاد شد، تصریح کرد: پس از حملات نیروی زمینی سپاه به مواضع گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان، این اقلیم متعهد شده تا منطقه را از کل وجود تروریست‌ها پاکسازی کند وگرنه موج جدید حمله نیروی زمینی سپاه علیه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به سوءاستفاده دشمن از فضای مجازی برای ایجاد آشوب در کشور، گفت: دشمن در بستر  فضای مجازی به نوجوانان این مرز و بوم انواع فساد، ساخت سلاح و آشوب را آموزش می‌داد که این امر نشاندهنده برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد اغتشاش و فتنه در کشور است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عدم کنترل فضای مجازی در کشور یک معضل شده، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «اقتصاد و مدیریت بر فضای باید سروسامان گیرد در غیر این صورت کشور با مشکل مواجه می‌شود» ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامی در این خصوص انجام ندادند.

وی با بیان اینکه دشمن‌شناسی باید سرلوحه امور متولیان فرهنگی و رسانه‌ای شود، بیان کرد: کشور در حوزه فرهنگی سردرگم است و یک افق یا برنامه مدون در حوزه فرهنگ وجود ندارد و دشمن هم با سوء استفاده و برنامه‌ریزی جنگ ترکیبی، حوادثی را در کشور و استان گیلان به وجود آورد که خسارت‌های‌ فراوانی را در پی داشت. قدرت رسانه‌ای دشمن سبب شد تا جوانان، مردم و نسل جدید در دشمن‌شناسی دچار مشکل شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان عبدالله‌پور ضمن ابراز تأسف از پایین بودن سن شرکت کنندگان در اغتشاشات در کشور، بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها سن اغتشاشگران در کشور بین 15 تا 25 سال بوده و 95درصد لیدرهای اغتشاشات در این استان آموزش دیده بودند و از استان‌های دیگر به این استان آمدند.

عبدالله‌پور ادامه داد: اغتشاشات اخیر در گیلان دارای طیف‌های وسیعی بوده و در روزهای نخست بانوان میدان‌دار بودند اما در روزهای بعدی مردان وارد عمل شدند که از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کردند و گروهی هم از سلطنت‌طلبان و منافقین بودند که دو گروه قبلی را حمایت مالی می‌کردند، خوشبختانه در هفته اخیر مردم خیلی سریع مسیر خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

انتهای پیام
captcha