آزمون مقدماتی مسابقات قرآن در کردستان به تعویق افتاد
کد خبر: 4090817
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

آزمون مقدماتی مسابقات قرآن در کردستان به تعویق افتاد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به راهیابی ۲۲ نفر از شرکت‌کنندگان رشته‌های معارفی استان کردستان به مرحله مقدماتی سراسری قرآن گفت: به دلیل اختلال اینترنت آزمون مقدماتی به تعویق افتاد.

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آزمون مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی که قرار بود 20 مهرماه برگزار شود به دلیل اختلال اینترنت به 26 آبان‌ماه تغییر یافت.

وی افزود: در مرحله استانی رشته‌های معارفی چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان کردستان ۱۰۹ نفر در رشته تفسیر قرآن و ۱۵ نفر در رشته نهج‌البلاغه شرکت کرده بودند که از تعداد شرکت‌کنندگان رشته تفسیر ۶۰ نفر بانو و ۴۰ نفر آقا بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی در دو بخش مقدماتی سراسری و نهایی سراسری برگزار خواهد شد، بیان کرد: ۲۲ نفر از شرکت‌کنندگان کردستانی به مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی قرآن راه یافتند.

وی در ادامه گفت: مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن شامل دو بخش سؤالات چهار گزینه‌ای و پرسش‌های تفسیری بوده که به صورت مجازی با حضور برگزیدگان مرحله استانی برگزار می‌شود و کسانی که در این مرحله پذیرفته شوند به بخش نهایی مسابقات راه‌ خواهند یافت.

همتی بیان کرد: در این راستا با توجه به مشکلات اینترنت کشور و سختی دسترسی کاربران به سامانه آزمون اجرای این مرحله از ۲۰ مهرماه به ۲۶ آبان‌ماه سال جاری تغییر کرد.

وی در پایان گفت: سال گذشته نفر اول مرحله کشوری چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات معارفی رشته تفسیر به کوهستان صیدی از استان کردستان رسید و در این بخش شرکت‌کنندگان کردستانی موفق به کسب رتبه‌های خوبی شدند.

انتهای پیام
captcha