برپایی کرسی‌های «بیان تفسیر قرآن» در استان مرکزی
کد خبر: 4090438
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

برپایی کرسی‌های «بیان تفسیر قرآن» در استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به ثبت‌نام 70 نفر از افراد واجدالشرایط آقا و خانم در دوره تخصصی «بیان تفسیر قرآن»، از برپایی کرسی‌های «بیان تفسیر قرآن کریم» در مساجد استان خبر داد.

حجت  الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مرکزی

حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از آغاز دوره تخصصی آموزش «بیان تفسیر قرآن کریم» با حضور استاد ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن در استان و به میزبانی اراک خبر داد و افزود: این دوره خوشبختانه مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفت و قریب به 70 نفر از بانوان و آقایان واجدالشرایط در این دوره ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه دوره یاد شده به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اداره امور قرآنی این اداره ویژه طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه، ائمه جماعات و اساتید قرآنی واجد شرایط از محلات مختلف در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون مقدماتی 57 نفر در این دوره پذیرفته شدند.

فراهانی با بیان اینکه دوره تخصصی «بیان تفسیر قرآن» به 2 صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ادامه داد: از مجموع حاضران 14 نفر متعلق به شهرستان‌های ساوه و زرندیه بودند که به جهت سهولت و کاهش تردد این افراد جلسه به صورت آنلاین نیز برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که اعطای مدرک معتبر از سازمان دارالقرآن و مؤسسه «آوای حق»، معرفی نفرات برتر به مراکز قرآنی و اعطای مجوز تأسیس مرکز قرآنی «نورالثقلین» از امتیازات شرکت در دوره است، افزود: رویکرد و ویژگی این دوره آموزشی اجرایی است؛ چراکه افراد آموزش دیده پس از شرکت در دوره و آزمون مرحله پایانی در ارزیابی شرکت خواهند کرد.

فراهانی تحقق جهاد تبیین و برپایی کرسی‌های «بیان تفسیر قرآن» در محلات و مساجد را از اهداف برگزاری دوره تخصصی مذکور عنوان کرد و افزود: افرادی که در دوره پذیرفته می‌شوند در کرسی‌های بیان تفسیری که قرارست به زودی برگزار شود به کارگیری می‌شوند.  

انتهای پیام
captcha