اعلام روزشمار دهه وقف سال ۱۴۰۱ در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4086430
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

اعلام روزشمار دهه وقف سال ۱۴۰۱ در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد روزشمار دهه وقف سال ۱۴۰۱ در استان را اعلام کرد.

دهه وقف

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه وقف از تاریخ دوم تا یازدهم مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: دوم مهرماه اولین روز دهه وقف به نام وقف، نقش رسانه در توسعه موقوفات و تکریم واقفین نامگذاری شده است و در تقویم نیز به عنوان روز وقف ثبت شده است.دومین روز دهه وقف به نام وقف، ترویج معارف قرآن، عترت و مهدویت نامگذاری شده است که همزمان با شهادت حضرت رسول‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: سومین روز دهه وقف به نام وقف، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین و چهارمین روز دهه وقف به نام وقف، امامزادگان، فرهنگ زیارت نامگذاری شده است که همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ابراز کرد: پنجمین روز دهه وقف به نام وقف، جهاد تبیین و نقش نظام اسلامی در صیانت از موقوفات نامگذاری شده است که همزمان با آغاز ماه ربیع الاول می‌باشد و ششمین روز دهه وقف به نام وقف، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: هفتمین روز از دهه وقف برابر با هشتم مهرماه به عنوان وقف، نقش مردم در مدیریت و احیای موقوفات و بقاع متبرکه و روز هشتم به نام وقف، خدمات بهداشتی درمانی و گسترش سلامت جامعه نامگذاری شده است.نهمین روز از دهه وقف به نام وقف، خدمات فرهنگی اجتماعی به جوامع بشری و روز دهم و آخر روز از دهه وقف به نام وقف، مؤسسات خیریه، توسعه مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha