دستورالعملی برای جذب ائمه جماعت مدارس وصول نشده است
کد خبر: 4084947
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

دستورالعملی برای جذب ائمه جماعت مدارس وصول نشده است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه تاکنون دستورالعملی برای جذب ائمه جماعت مدارس وصول نشده است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نفر از امامان جماعت در مدارس کردستان کار اقامه نماز جماعت را انجام می‌دهند.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، شامگاه گذشته، 20 شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار برای پرداخت حق‌القدم امامان جماعت مدارس گفت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته به جهت شیوع کرونا و غیر حضوری بودن آموزش‌ها، نماز جماعت مدارس نیز تعطیل بوده است و از گذشته نیز حق‌القدم امامان جماعت ناچیز بوده است، ضرورت دارد این موضوع بررسی و میزان حق‌القدم اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تاکنون دستورالعملی برای جذب ائمه جماعت مدارس وصول نشده است، افزود: در حال حاضر 400 نفر از امامان جماعت در مدارس کردستان کار اقامه نماز جماعت را انجام می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: با توجه به برگزاری نماز جماعت در مدارس و همکاری این تعداد امامجماعت مدارس و عدم اعتبار برای پرداخت حق‌القدم آنان درخواست می‌شود، از محل‌های ممکن به خصوص اعتبارات فرهنگی مبلغی در این خصوص پیش‌بینی و مساعدت لازم صورت گیرد.

آسیب‌های تعطیلی مدارس در زمان کرونا

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اهمیت شورای آموزش‌و‌پرورش و نتایج و خروجی نشست‌های شورا در راستای پیگیری برنامه‌ها گفت: اگر در این جلسات، موضوعات به صورت دقیق بررسی شود، قطعا مشکلات حل خواهد شد.

وی پیشرفت، توسعه و تجهیز امکانات از مسیر علم حاصل می‌شود، افزود: با توجه به آسیب‌های تعطیلی مدارس در زمان کرونا، بازگشایی مدارس موضوع مهمی بوده است که نیازمند همراهی دست اندرکاران در این خصوص است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معلم انسان‌ساز است، یادآور شد: تکریم جایگاه معلمان و احترام به معلم وظیفه همگان بوده است و حمایت از معلمان باعث افزایش بهره‌وری و تلاش این قشر زحمت‌کش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha