بیشتر مراجعات درمانی در شلمچه، موارد گرمازدگی است
کد خبر: 4084799
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

بیشتر مراجعات درمانی در شلمچه، موارد گرمازدگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تاکنون بیماری حاد و خطرناکی بین زائران اربعین در مرز شلمچه مشاهده نشده است، گفت: بیشتر مراجعات به مرکز بهداشتی درمانی شلمچه مربوط به گرمازدگی است.

زائران اربعینبه گزارش ایکنا از خوزستان‏، سید محمد محمدی‏، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان امروز یکشنبه 20 شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنان نیروهای بهداشت و درمان در پایانه مرزی شلمچه در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه مرزی شلمچه مستقر هستند تا به موارد قابل درمان در محل توسط نیروهای اورژانس رسیدگی شود  و در صورت نیاز، بیماران به مرکز شهید سلیمانی در جاده شلمچه اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به فعالیت کارشناسان بهداشت در شلمچه گفت: کار بیماریابی زائران اربعین در مسیر برگشت توسط کارشناسان بهداشت در حال انجام است تا از نظر بیماری‌های سندرومیک مانند کرونا، وبا و بیماری‌های عفونی مشکلی رخ ندهد. نمونه‌برداری و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه نیز توسط کارشناسان بهداشت به سرعت انجام و پیگیری می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تاکنون مشکل بیماری خطرناک و حادی در مرز شلمچه مشاهده نشده است، افزود: بیشتر مراجعات در این نقطه مرزی مربوط به گرمازدگی است و غالب بیماران نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از زائران نیز در جاده بصره - نجف دچار تصادف شده بودند که بعد از رسیدن به نقطه صفر مرزی توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر منتقل شدند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

انتهای پیام
captcha