رعایت شئونات در برگزاری مراسم بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4084625
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

رعایت شئونات در برگزاری مراسم بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت بازگشایی حضوری مدارس در سال جاری گفت: به دلیل همزمانی این ایام با دهه آخر ماه صفر و مناسبت‌های پیش رو، رعایت شئونات این ایام در برگزاری مراسم بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 19 شهریورماه در نشست هماهنگی ستاد بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلاور مردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را نعمتی بزرگ و ارزشمند برای جامعه تعلیم و تربیت دانست.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت بازگشایی حضوری مدارس در سال جاری افزود: به دلیل همزمانی این ایام با دهه آخر ماه صفر و مناسبت‌های پیش رو، رعایت شئونات این ایام در برگزاری مراسم بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: کلیه واحدهای اداری و آموزشی باید در این مورد دقت و توجه کافی داشته باشند و آیین‌های بازگشایی با نشاط مدارس، متناسب با این ایام پیش‌بینی و اجرا شود.

وی با تأکید بر همراهی و همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی برای اجرای بهینه اقدامات، از مجموعه دست‌اندرکاران آموزش‌و‌پرورش استان و همکاری بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در پیگیری برنامه‌های بازگشایی مدارس تقدیر کرد.

ناظمی‌جلال یادآور شد: ضرورت دارد در برنامه‌های بازگشایی مدارس از تبیین تا گرامیداشت یاد شهدا، ایثارگران و رزمندگان در واحدهای اداری و آموزشی استان اجرایی شود.

 ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌های بازگشایی مدارس

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان در ادامه این نشست یکی از مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت را فرهنگ‌سازی ذکر و اظهار کرد: برنامه‌های تربیتی، مبتنی بر اسناد بالادستی است.

وی با تأکید بر اینکه رشادت، ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام به عنوان افتخارات ایران اسلامی باید به دانش‌آموزان منتقل شود، افزود: در اجرای برنامه‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید لحاظ شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و بیان کرد: آنچه نظام اسلامی را به این درجه پیشرفت و اعتلا رسانده است، تقویت روحیه ایثار و شهادت است و همین روحیه باعث شکست دشمنان شده که باید حفظ شود.

وی از تهیه و تدوین دستورالعمل بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بومی‌سازی جهت ارسال آن به واحدهای اداری و آموزشی خبر داد و ضمن تشریح دستورالعمل، به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین پرداخت و گفت: این مناسبت نیاز به تبیین دارد.

انتهای پیام
captcha