اهل قرآن در دنیای امروز احساس تنهایی نمی‌کنند
کد خبر: 4084394
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

اهل قرآن در دنیای امروز احساس تنهایی نمی‌کنند

قاسم رضیعی،‌قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه قرآن باید در زندگی جریان داشته باشد، گفت: دنیای ما دنیایی است که تنهایی و افسردگی در آن شایع است، اما کسانی که با قرآن انس دارند همیشه یک یار همراه آنهاست.

قاسم رضیعیبه گزارش ایکنا از خوزستان، قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی قرآن در برنامه قرآنی شب گذشته، 18 شهریور مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم نباید شغل باشد، گفت: وجه‌تمایز قاریان ایرانی باید الگویی برای جهان اسلام باشد؛ کسانی که با قرآن در ارتباط‌اند اما لزوماً شغل آنها، قرآن نیست، بلکه در کنار زندگی روزمره شان به تلاوت قرآن می‌پردازند.

وی که خود پزشک است با بیان اینکه تلاوت قرآن برای من بیشتر در زمان‌های اوقات فراغت مطرح بود، افزود: این قدر قرآن عزیز است و جذابیت دارد که خود به خود تمام حاشیه‌های زندگی انسان را حذف می‌کند و جایگزین آنها می‌شود. قرآن، کتاب زندگی است. باید در زندگی جریان داشته باشد.

به گفته این قاری قرآن، کسانی که با قرآن در ارتباط هستند، هیچ وقت تنها نیستند. دنیای ما دنیایی است که تنهایی و افسردگی در آن شایع است، دور و اطراف ما ظاهرا شلوغ است، اما تنها هستیم. کسانی که با قرآن انس دارند همیشه، یک یار همراه آنها است. کسی که اهل قرآن است، هیچ وقت احساس تنهایی نمی‌کند؛ تنهایی که امروز منشا خیلی از بیماری‌های روانی است.

رضیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به جنبه‌های حرفه‌ای هر هنری، اجتناب‌ناپذیر است، افزود: هنر صداسازی و تنغیم با تلاوت قرآن ممزوج شده است، ولی باید در تلفیق تلاوت قرآن با این جنبه‌های حرفه‌ای، توازنی برقرار کنیم، یعنی نباید خیلی غرق در مسائل فنی بشویم. برای اینکه با قرآن ارتباط برقرار کنیم، روح تلاوت کافی است. جذب مخاطب نباید بهانه‌ای شود که خیلی از نکات را زیر پا بگذاریم. از قرآن کمک بگیریم که زیاده‌روی نکنیم. 

این قاری قرآن تصریح کرد: اگر خیلی غرق در جنبه‌های فنی تلاوت شویم ممکن است از روح معنویت قرآن دور شویم. مردم از ما انتظار یک شخصیت قرآنی دارند؛ یک شخصیت قرآنی نباید زود عصبانی شود، نباید هتاکی کند. چون با قرآن ارتباط داریم خیلی باید مراقبت کنیم. خیلی وقت‌ها باید گذشت کنیم، چون مسئولیت ما خیلی سنگین است.

این مدرس قرآن با تأکید بر اینکه یک شخصیت قرآنی باید در شغل خود بهترین باشد، اظهار کرد: اگر دانش‌آموز هستیم، اگر مشغول هر حرفه‌ و کاری هستیم، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر آن فن باید نمونه باشیم چون الگوی ما قرآن است. اگر قرآن روی ما اثر گذاشته است باید چنین باشد و اگر چنین نیستیم، معلوم است قرآن روی ما اثر نگذاشته است.

انتهای پیام
captcha