اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال
کد خبر: 4082451
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال

وزیر آموزش و پرورش گفت: تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می‌شود و در این راستا از مهر ماه امسال سه میلیون دانش‌آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان غربی، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش 9 شهریور در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می‌شود و در این راستا از مهر ماه امسال سه میلیون دانش‌آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶۴ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند، افزود: محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت اقتصاد است و این موضوع با همراهی و حضور موثر مسئولان و همه بخش‌ها میسر و محقق می‌شود، ادامه داد: حضور با نشاط مردم در کنار مسئولان موجب پیشبرد و پیروزی در تحقق اهداف می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مسئولان باید بین مردم و در صحنه باشند و در کنار این موارد عدالت را رعایت کنند.

نوری عنوان کرد: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی جای قدردانی ویژه دارد و این یک نعمت بزرگ است که نائب امام زمان(عج) فعالیت‌های انجام شده را تائید می‌کنند و این موضوع انگیزه مضاعفی برای پیگیری و ادامه کارها است.

وی با تاکید بر تجهیز هنرستان‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت آنها برای ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی تصریح کرد: مدارس و هنرستان‌ها باید ظرفیت تولید و بسته‌بندی داشته باشند و اگر از ظرفیت‌های بومی و محلی در این راستا استفاده شود استقبال خوبی از موضوع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محدودیت‌های موجود فرصتی برای پیشرفت و فعال کردن هنرستان‌ها هستند، ادامه داد: برای رونق اشتغال در بخش کشاورزی این استان می‌توان از هنرستان‌ها بهره گرفت و این مراکز مکان ایجاد پنج هزار شغل است که در صورت ورود به بخش فرآوری ۱۵ هزار شغل می‌شود از طریق این هنرستان‌ها ایجاد کرد.  

وی با تاکید بر افزایش مدارس نمونه دولتی گفت: لازم است که افزایش این مدارس مورد توجه باشد تا بچه‌های روستایی در این مدارس تحصیل کنند.

نوری با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت در مشارکت خیرین، دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و شرکت‌های خصوصی در زمینه تامین فضای آموزشی است، گفت: ظرفیت‌سازی در این زمینه لازم است و باید از خیران در این زمینه بهره‌مند شد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی خیرین مدرسه‌ساز و فعال در بخش آموزش ادامه داد: خیرین انسان‌هایی هستند که در معاشرت با آنان آداب انسان تکمیل می‌شود و اخلاق‌مداری بی نهایت خصیصه اصلی این افراد است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باکری و همه شهیدان به اخلاق متخلق بودند، یادآور شد: جریان کربلا و امام حسین(ع) جریانی بر مدار اخلاق بوده است و شخصیت ایشان براین موضوع استوار بود.

 

انتهای پیام
captcha