بهره‌مندی بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز از امکانات آموزشی مناسب در خراسان رضوی
کد خبر: 4081407
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
با ساخت ۸۷ پروژه آموزشی صورت گرفت

بهره‌مندی بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز از امکانات آموزشی مناسب در خراسان رضوی

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: با ساخت ۸۷ پروژه آموزشی پانزده هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شدند.

نوسازی، توسعه، تجهیز مدارسبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، ابوالقاسم بابایی، سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، اظهار کرد: با اختصاص مبلغ ۲۰۲۰ میلیارد ریال در این طرح، ساخت ۸۷ پروژه آموزشی با ۵۰۹ کلاس درس و زیربنای ۵۲۶۶۵ متر مربع در سطح استان آغاز گردیده که این امر تحولی اساسی در راستای کمک به مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی در این مناطق محسوب می‌شود، لازم به ذکر است با ساخت پروژه‌های آموزشی در این مناطق، پانزده هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز، از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند خواهند گردید.

وی افزود: با اختصاص ۴۹۵۰۰ میلیون ریال، عملیات احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی و یا دارای سرویس بهداشتی نامناسب آغاز گردیده که این امر گامی مهم و مؤثر در راستای سلامت دانش‌آموزان به شمار می‌رود. با اجرای این طرح ساخت ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

بابایی بیان کرد: اجرای طرح کمک به تأمین تجهیزات کلاسی مدارس و آموزش مجازی در مناطق محروم (هوشمندسازی مدارس) با اختصاص مبلغ ۵۱۲۵۰۰ میلیون ریال در 1250 کلاس درس سطح استان تجهیزات هوشمند‌سازی (برد تعاملی هوشمند، دیتا پرژکتور، یک دستگاه سیستم رایانه‌ای) نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای این طرح، تعامل بیشتر دانش‌آموزان با درس و محیط مدرسه را همراه خواهد داشت و دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی هم می‌توانند از امکانات آموزشی به‌روز و تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند گردند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، مقرر گردید در یک بازه زمانی چهار ساله تا پایان سال ۱۴۰۴، در مناطق شهری سرانه فضا‌های آموزشی در ۱۹ شهرستان در استان که سرانه پایین‌تر از میانگین سرانه شهری استان (۴.۵) مترمربع دارند، افزایش یابد، هم‌چنین در مناطق روستایی در ۶ شهرستان که سرانه روستایی پایین‌تر از میانگین سرانه روستایی استان (۳.۸ متر مربع) دارند، احداث فضا‌های آموزشی برای رسیدن به متوسط سرانه استان صورت پذیرد.

بابایی تصریح کرد: تأمین اعتبارات علاوه بر محل‌های ملی و استانی با کمک بنیاد‌های علوی و بنیاد برکت، ستاد فرامین اجرایی امام، بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی، بانک‌های عامل و معین‌های اقتصادی و خیرین محترم مدرسه‌ساز است.

وی افزود: اعتبار خرید تجهیزات هنرستانی از ۴۰ میلیارد ریال به ۴۶۰ میلیارد ریال ارتقا یافته است، حذف بخاری‌های نفتی، با جمع‌آوری ۲۶۹ کلاس دارای بخاری نفتی، از مهرماه سال جاری تمامی مدارس به سیستم گرمایشی مجهز شده و بخاری نفتی در سطح استان در فضا‌های آموزشی باقی نمی‌ماند.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: از ۴۲ کلاس درس، زیربنای ۳۲۸۴ متر مربع، هوشمندسازی ۱۰۰۰ کلاس درس در سطح استان، تکمیل و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی و یا سرویس بهداشتی نامناسب ۵۰۰ چشمه، اقدامات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در هفته دولت است. 

انتهای پیام
captcha